Elég bűn 2 szelet szalonna vagy egy kis burger is
Egy kolbásszal naponta jegyet váltunk a hasnyálmirigyrákra?
Napi egy kolbász vagy két szelet szalonna elfogyasztása ötszörösére növeli a hasnyálmirigyrák kialakulásának esélyét - figyelmeztetnek a kutatók.
2012.01.13 10:00ma.huVigyázzanak a kolbász- és szalonnarajongók: egy kolbász vagy két kis szelet szalonna naponta jelentősen növeli a hasnyálmirigyrák esélyét.
Kutatók szerint a feldolgozott húsból még a viszonylag kis adagok is emelik a halálos megbetegedések kialakulásának valószínűségét.
A hasnyálmirigyrákot csendes gyilkosnak is nevezik, mivel a betegség korai szakaszában tünetei nincsenek. Ha vannak, akkor hátfájdalom-, étvágytalanság-, súlyvesztés formájában jelentkeznek, ezek pedig nem feltétlenül utalnak súlyos betegségre, sőt.

Amikor a kórt diagnosztizálják, sok esetben már túl késő - ezért igen alacsony a betegség túlélési rátája. Keveset tudni a konkrét okairól, de a dohányzás, az alkoholfogyasztás, az elhízás is hozzájárul.
Svéd kutatók most felfedezték, hogy csupán 50 gramm feldolgozott hús elfogyasztása naponta növeli a rák esélyét, 19 százalékkal. Ez a mennyiség egyenlő pár szelet sonkával vagy szalámival, egy hot doggal, vagy két szelet szalonnával.
Napi 100 grammot megenni - ami egy kis hamburgerrel egyenértékű - 38 százalékkal, míg a napi 150 gramm 57 százalékkal emeli a kór kialakulásának rizikóját!
A vörös hús a férfiaknál jelentős növeli a rák esélyét, de a nőknél kevésbé. Ha a rendszeres vörös hús fogyasztáshoz még dohányzás is párosul, a hasnyálmirigyrák valószínűsége 74 százalékkal nő.
A tanulmány a British Journal of Cancer lapban jelent meg - 11 vizsgálat során összesen 6 ezer rákos beteg esetét vetették össze.
Nagyon úgy tűnik, széles körben bizonyított, hogy a feldolgozott vörös húsok bélrákot okoznak, ezek után pedig a hasnyálmirigyrák kiváltó okaként is egyre inkább bűnösnek tekinthető.
Kapcsolódó írások:
- Meséltek a rákosok körmei - ezt együk hasnyálmirigyrák ellen
- A grillezés külön bűn? Vörös hústól lesz agresszív a prosztatarák
- Gyilkos kór - se észrevenni, se kezelni nem könnyű!
- Sokkal nagyobb a cukorbetegség esélye, ha esszük...
- Vörös hús: Mennyi a még nem ártalmas mennyiség?
- A vörös húst evők esélyesebbek a rákra?
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


