Diabétesz felé húz a feldolgozott vörös hús
Sokkal nagyobb a cukorbetegség esélye, ha esszük...
Ha naponta fogyasztunk feldolgozott vörös húst - például két szelet szalonna, egy hot dog, vagy a nyers, illetve füstölt változatok -, szakemberek szerint jelentősen növeljük a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.
2011.08.11 16:00MTIA Harvard Egyetem közegészségügyi tanszéke munkatársainak tanulmánya szerint napi 50 gramm feldolgozott vörös hús elfogyasztása 51 százalékkal, míg 100 grammnyi feldolgozatlan változat 19 százalékkal növelte a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát.
A témában készített eddigi legnagyobb tanulmány az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban jelenik meg. A szakemberek szerint a napi vörös hús adag magvakkal, fehérhúsokkal, alacsony-zsírtartalmú étrenddel, vagy gabonafehérjékkel való helyettesítése csökkentette a betegség kialakulásának kockázatát.
"Eredményeink nagy közegészségügyi jelentőséggel bírnak, mivel világszerte járványszerűen növekszik a 2-es típusú cukorbetegséggel küzdők száma, valamint a vörös húsok fogyasztásának mértéke" - mondta Frank Hu, a tanulmány vezető szerzője.

"A jó hír viszont az, hogy az ilyen aggasztó kockázati tényezőket könnyen kiiktathatjuk, ha a vörös húsról áttérünk egy egészségesebb fehérjére" - tette hozzá.
A vizsgálat során a harvardi kutatók a különféle egészségügyi tanulmányba bevont 204 ezer amerikai ápoló és egészségügyi szakember adatait, felmérésekre adott válaszait elemezték. A résztvevők állapotát 14 és 28 év közötti intervallumban követték nyomon.
A kutatók ezen felül napra kész állapotba hoztak egy átfogó-elemzést, amely az általuk használt adatokon kívül még több mint 442 ezer emberre kiterjedő különféle tanulmányokat is feldolgoz.
Az amerikai Betegség-ellenőrzési és Megelőzési Központ (CDC) szerint világszerte nagyjából 350 millió felnőttet érint a cukorbetegség problémája, és az Egyesült Államok húsz évnél idősebb lakosságának több mint 11 százaléka - mintegy 25,6 millió ember - szenved a diabétesz tüneteitől.
A 2-es típusú diabétesz magas vércukor szint előfordulásával együtt járó krónikus betegség, amelynek kialakulásáért gyakran az elhízás, a mozgásszegény életmód és az egészségtelen táplálkozási szokások a felelősek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


