Csökkenti az emlőrák kockázatát, ha nem esszük
Mellkímélő 2 nap szénhidrát nélkül!
Két szénhidrátmentes nap hetente a túlsúlyos nők étrendjében az emlőrák kockázatát is csökkenti - hangzott el az amerikai San Antonióban tartott emlőrák-szimpózium egyik előadásában.
2011.12.22 12:55MTIA szénhidrátmentes napok beiktatásával a testsúly csökken, az inzulinellenállás javul, ezzel a rákkockázat is kisebb lesz.
A súlytöbblet és a cukorbetegség megelőző szakasza, a fokozott inzulinellenállás az emlőrák egyik kockázati tényezője.
Michelle Harvie és munkacsoportja Manchesterben azt vizsgálta, hogyan lehet étrendi módszerekkel csökkenteni túlsúlyos vagy kifejezetten kövér nők emlőrákesélyét.

A szénhidrátbevitel csökkentése és általában a kevesebb kalória jó módszer, de az állandó fogyókúrát nem könnyű betartani. Az angol kutatók 115, súlytöbblettel küzdő vagy kövér nőt vontak be a három hónapig tartó vizsgálatba, akiket véletlenszerűen három csoportba osztottak.
Az első csoport tagjai hetenként két napon 600 kalóriát tartalmazó étrendet kaptak, melyben a szénhidrát kifejezetten kevés, legfeljebb 40 gramm volt.
A második csoportban lévők hasonlóan heti két napon fogyasztottak szénhidrátszegény ételeket, a hét többi napján mediterrán étrendet tartottak, amely egészséges zsírokat, gyümölcsöt és zöldséget tartalmaz.
A harmadik csoport a három hónap minden napján 1500 kalóriás mediterrán étrendet követett. A vizsgálati alanyokat havonta diétás nővér kereste fel, ezenkívül kéthetenként telefonon is biztatták őket az életmódváltozásra.
A vizsgálatot 88 résztvevő fejezte be a megbeszélésnek megfelelően. A munkacsoport háromhavi megfigyelés végén úgy találta, hogy a szénhidrátszegény, heti kétnapos szünetekkel tartott étrend lényegesen hatásosabban csökkentette a testsúlyt és javította az inzulin-ellenállást, mint a mindennapos koplalás.
A hetenként két napon minimális szénhidrátot fogyasztók a negyedév alatt átlagosan négy kilót adtak le, a mindennapos mediterrán diétát követők csak 2,4 kilóval lettek könnyebbek.
Az inzulinellenállás is hasonló arányban bizonyult jobbnak a szünetekkel végrehajtott fogyókúra során.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:20 Megtalálhatták a bálnák végső nyughelyét: elképesztő temetőt fedeztek fel az Indiai-óceán mélyén
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


