Gyümölcsök és zöldségek a stroke ellen
Válasszuk a fehér húsút, ha félünk a szélütéstől!
Ha tartunk a szélütéstől, ideje elkezdenünk fehér húsú gyümölcsök és zöldségek fogyasztását. Holland kutatók szerint védhetnek a szélütés ellen.
2011.09.16 20:55MTIA sok fehérhúsú gyümölcs és zöldség fogyasztása védhet a szélütés ellen - idézte holland kutatók megállapítását pénteken a BBC hírportálja.
A tanulmányban 20 ezernél több felnőtt egészségét követték nyomon tíz éven át, azt azonban nem tudják a kutatók, miért volt 52 százalékkal alacsonyabb a szélütés kockázata azoknál, akik sok almát, körtét, banánt vagy karfiolt ettek.
A Hollandiában lefolytatott tanulmány indulásakor az önkéntesek részletes kérdőívet töltöttek ki étrendjükről és életmódjukról.
A következő évtizedben így aszerint is vizsgálhatták az eredményeket, hogy milyen színű gyümölcsök és zöldségek szerepeltek a résztvevők étlapján.

Úgy találták, hogy a fehér gyümölcsök és zöldségek fogyasztásának 25 grammos növekedése 9 százalékkal csökkentette a szélütés előfordulásának kockázatát. A megevett fehér gyümölcsök és zöldségek több mint felét az alma és a körte tette ki együttesen.
Nem találtak viszont összefüggést a kutatók a zöld (leveles zöldségek, káposzta, uborka), a narancs és sárga (citrusok) vagy a piros gyümölcsök, zöldségek fogyasztása és a szélütés kockázatának változása között.
További kutatásokra van szükség annak megállapítására, hogy mely összetevők, tápanyagok felelősek a megfigyelt hatásért - vélekedett Linda Oude Griep kutatásvezető, a Wageningen Egyetem munkatársa a BBC-nek nyilatkozva.
A tanulmányt a Stroke című szakfolyóiratban ismertették részletesen.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


