A feldolgozott húsok nem növelik a kockázatot
A sonka és a virsli maradhat - nem okoz hasnyálmirigyrákot?
Nincs rá bizonyíték, hogy a feldolgozott húsok fogyasztása növelni a hasnyálmirigyrák kialakulásának kockázatát - állapították meg egy tanulmány. A sonka és a virsli tehát maradhat.
2011.07.13 19:00medipress.huAz American Journal of Epidemiology oldalain közölt tanulmány nem talált arra nézve bizonyítékot, hogy a feldolgozott húsok fogyasztása növelni a hasnyálmirigyrák kialakulásának kockázatát.

Számos korábbi tanulmány felvetette annak lehetőségét, hogy a savanyított húsfélék, például sonka, virsli, növelik a daganatképződés kockázatát, ugyanis az elkészítés során alkalmazott tartósítók állatokban tumort okoztak.
Az amerikai Nemzeti Rákintézet munkatársai egy kérdőívet töltettek ki, mintegy 300 ezer felnőtt bevonásával, akik közül tíz év alatt mintegy 1000 esetben alakult ki hasnyálmirigyrák.
Statisztikailag elemezve az eredményeket, ugyan férfiak esetén a savanyított húsfélék nagy mennyiségben történő fogyasztás ugyan kockázatnövelőnek bizonyult, azonban ez oly kismértékű volt, hogy elhanyagolhatónak bizonyult. Nőknél azonban egyáltalán nem tapasztaltak hasonló tendenciát.
Kapcsolódó írások:
- A brokkoli egyik összetevője segíthet hasnyálmirigyrák esetén
- Jaj, de finom, jaj, de egészségtelen?
- Sonka, virsli, szalámi - le kell mondanunk róluk?
- Betámad a pocak: a sörhas csak a hasnyálmirigyráknak jó
- Hölgyeim óvatosan a virslivel: növeli a petefészekrák esélyét
- A túlsütött hús növeli a hasnyálmirigyrák kockázatát
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


