Jogsértések 5 televíziónál
500-szor húzták ki a gyufát a túl hangos reklámok
Az év első két hónapjában mintegy 500 esetben követtek el jogsértést 5 televíziónál a túl hangos reklámokkal.
2011.04.22 08:36MTIA szóvivő Kiricsi Karola, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) szóvivője szerint a közszolgálati adókat és a két nagy kereskedelmi csatornát (M1, M2, Duna Tv, RTL Klub, Tv2) csak ősztől büntetik a szabályok megsértéséért, hiszen a médiatanács türelmi időt adott a "médiaszolgáltatóknak, hogy áttérjenek a jó gyakorlatra".
A türelmi idő lejárta után viszont milliós büntetésekre számíthatnak a törvény megsértői - fűzte hozzá pénteken a Magyar Televízió reggeli műsorában.

Kiricsi Karola szerdai sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiatanácsa ősztől pénzbírsággal vagy kötbérrel büntetheti azokat a műsorszolgáltatókat, amelyek a műsorkörnyezetnél hangosabban sugározzák a reklámokat vagy televíziós vásárlással kapcsolatos műsorokat.
Kiricsi Karola idézte a január 1-jétől hatályban lévő médiatörvény ide vonatkozó részletét: "A lineáris műsorszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint környező műsorszámoké". Beszélt arról is, hogy az Egyesült Államokban, Kanadában, Angliában és Ausztráliában már régóta van érvényben hasonló jellegű szabályozás. A szóvivő rámutatott: a médiatanács a reklámhangerőt egy teljesen magyar fejlesztésű szoftver segítségével végzi, amely érzékeli és pontosan ki tudja szűrni a kiugróan hangos műsorrészeket.
Egy nap alatt ezzel az eszközzel mintegy 200 műsorórát tudnak vizsgálni, és már eddig is találtak számos jogsértést.
A Humanoid nevű szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt műsorszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd táblázatban megjelöli a megadott paramétereket túlszárnyaló műsorrészeket, időpontokat.
Azt is teljes bizonyossággal szűri ki a szoftver, hogy reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez köthetők-e a kiugró hangerő mérései - jegyezte meg.
A program segítségével laikusok számára is könnyen értelmezhetően megjelennek a nézőket zavaró dinamikai változások, és pontosan megjelölhetőek azok az esetek, amelyek során kereskedelmi célból lett hangosabb egy-egy műsor - fogalmazott Kiricsi Karola.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06