Három hét alatt tette meg a 300 métert
4-es metro - átért a Duna alatt az északi fúrópajzs is
Átért a Duna alatt a 4-es metró északi alagútfúró pajzsa is és csütörtökön eljutott a Fővám téri állomásra, ezzel lezárult a folyó alatti és a budai alagútépítés.
2009.08.06 14:34MTIA pajzs mintegy három hét alatt tette meg a 300 méteres távot a két állomás között, 30 méter mélyen. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója az MTI-nek elmondta: semmilyen komoly műszaki probléma nem hátráltatta a munkákat. A déli pajzsnál szerzett tapasztalatok révén mintegy két héttel korábban végzett a fúrással az északi pajzs.
A munka a legkorábban szeptember elején folytatódhat, ekkora végeznek a szakemberek a pajzsok karbantartásával, illetve a kiszolgáló létesítmények átköltöztetésével az Etele térről a Szent Gellért térre. Klados Gusztáv a további alagútépítési ütemtervről szólva azt mondta: jelenleg is tárgyalnak az alagútfúrást végző Bamco konzorciummal a lehetséges ütemtervekről. Két változat lehetséges.
Az egyik szerint a lehető leggyorsabban át kell érni a Keleti pályaudvarhoz, de akkor minden egyéb munkát - köztük az állomásépítést is - le kell állítani, így a többi vállalkozó nem tud dolgozni. A másik elképzelés szerint az egyik pajzzsal tovább fúrják az alagutat, ezzel valamelyest később érnek a Baross térre, de az állomásépítők a pajzs mögött tudnak dolgozni. Bár ezzel a módszerrel - tette hozzá a projektigazgató - később érnek a végállomásra, mégis több munkát tudnak elvégezni.
Ennek hatását jelenleg is vizsgálják a szakemberek, két hét múlva születhet döntés, azután lehet megmondani, hogy meddig tarthat a pajzsos alagútépítés és mikor lesz vége a belső beépítéseknek - közölte Klados Gusztáv. A pesti oldalon végzendő alagútfúrásról szólva elmondta: azt várják, hogy a budaihoz hasonlóan nem lesznek komoly műszaki gondok, ami "kihívást" jelenthet, az a talajszerkezet.
Mint kifejtette, itt más a talaj minősége, homokos, iszapos, jóval puhább rétegre számítanak, mint a budai oldalon, de ugyanebben a talajban "sokkal primitívebb gépekkel" építették a 3-as metrót, várhatóan tehát problémák nélkül elérhetnek a Keleti pályaudvarra. A 4-es metró déli alagútfúró pajzsa június 29-én ért a Fővám térre hathetes munka után, amelyet egy egyhetes leállás is hátráltatott.
Az északi pajzs csak a déli beérkezése után, július 6-án indult útnak. A pajzsok két éve indultak el az Etele térről, s az eredeti tervek szerint már áprilisban el kellett volna jutniuk a Keleti pályaudvarig.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06