Közszolgáltatás
Rengeteget dolgozott az egységes kormányzati ügyiratkezelő, csak már nincs rá szükség
Lapértesülések arról szóltak, hogy használhatatlan volt a rendszer, a BM szerint viszont egyszerűen elhasználták arra, amire fejlesztették.
2021.09.09 16:52ma.huMint ismeretes, a kormány megszüntette az egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer érkeztető programját, a KÉR-t, erről augusztus közepén jelent meg rendelet a Magyar Közlönyben.
A rendszer eredeti célja az volt, hogy az államigazgatáson belül a papíralapú ügyiratkezelést felváltsa az elektronikus ügyiratkezelés.
A sajtóban felreppent hírek miatt a Belügyminisztérium közleményt adott ki, miszerint elkötelezettek az elektronikus ügyintézés széles körű bővítése, minőségének javítása és hatékonyságának növelése mellett. Az ideiglenes jelleggel létrehozott Kormányzati Érkeztető Rendszer (KÉR) 2015. január 1-jétől 16,56 millió darab papír alapú postai küldeményt, 166 millió oldalnyi dokumentumot dolgozott fel a Magyar Posta Zrt. Budapest VIII., Kőbányai út 14-18. szám alatti logisztikai központjában. A feldolgozott küldemények száma napjainkra jelentősen csökkent, az eltelt időben végrehajtott informatikai fejlesztések pedig lehetővé tették, hogy az érintett intézmények önállóan érkeztessék, majd hiteles elektronikus iratokká alakítsák a papír alapon érkező küldeményeket,ezért a Kormány úgy döntött, hogy a KÉR-t ebben a formájában ütemezetten megszünteti.
A jelen.media 2021. szeptember 4-én közzétett közlése a megszüntetést – tévesen – annak hallgatólagos beismerésének tekintette, hogy a KÉR csődöt mondott, mi több, azt „senki nem használta, annyira szar volt”. A közlést jegyző Ónody-Molnár Dóra szerint a rendszer megszüntetését már egy tervezési hiba előre vetítette, hiszen az „érkeztető központot kihelyezték egy agglomerációs településre”.
Józsefváros nem az agglomeráció része. A 16,56 millió darab ügyirat intézése nem csőd, 166 millió oldalnyi dokumentum digitalizálása a rendszer használata nélkül ilyen gyorsan, pontosan és hatékonyan nem történhetett volna meg. A KÉR létrehozására és működtetésére fordított források többszörösen megtérültek az ügyintézési idő lerövidülésével, az ügyfelek adminisztrációs terheinek csökkenésével, az eljárások és a szervezeti folyamatok egyszerűbbé válásával - tájékoztatta a Belügyminisztérium Kommunikációs Főosztálya a ma.hu-t.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:45 A kultúraközi párbeszédet állítja fókuszba a Bakuban rendezett világfórum
- 18:43 Lázár János: kezdődhet a Pázmány Campus beruházás
- 17:42 Tiszta, rendezett és közlekedési káosztól mentes Budapestet ígér Szentkirályi Alexandra
- 16:41 Ursula von der Leyen: a magyar emberek erősebbé tették Európát
- 15:40 Május 20-ig lehet jelentkezni a Virágos Magyarország versenyre
- 14:39 Jelentősen növelte a nyereségét az Eximbank
- 13:23 Rohamrendőrök léptek közbe az Egyesült Államok több egyetemén a palesztinpárti tüntetések megfékezésére
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06