Állami Autópálya Kezelő
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató lett az ÁAK-ból
Szeptember elején határozott a kormány arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az ÁAK közútkezelői tevékenysége, az erről szóló törvénymódosítást október közepén fogadta el az Országgyűlés.
2013.11.11 12:14MTI
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. néven működik november 1-től az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK)
A társaság hétfői közleménye szerint az ÁAK a Fővárosi Törvényszék Cégbíróság november 7-i bejegyzése alapján visszamenőleges hatállyal november 1-jétől folytatja tevékenységét az új néven, és továbbra is országszerte 20 ügyfélszolgálati irodában várja ügyfeleit.
A társaság feladata a díjszedési rendszerek, mint a használatarányos e-matricás rendszer és a megtett úttal arányos Elektronikus Útdíjszedési Rendszer fejlesztése, működtetése, a díjak beszedése és azokkal való elszámolás. Mindemellett az Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben a díjellenőrzés-támogatás és az egyetemes útdíjszolgáltatói feladatok, valamint az e-matricás rendszerben a díjellenőrzés és a pótdíjazási tevékenység ellátása.
Szeptember elején határozott a kormány arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez kerül november 1-jével az ÁAK közútkezelői tevékenysége, az erről szóló törvénymódosítást október közepén fogadta el az Országgyűlés.
A közútkezelő átvette a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetői és fenntartási tevékenységét, ingyenes üzletágátadás keretében. A Magyar Közúthoz kerültek az ehhez szükséges eszközök, a vagyon és a munkavállalók is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban azt közölte: az MK nonprofit jellegéből adódóan, az ÁAK-tól átkerülő tevékenységekkel kapcsolatos bevételekre irányadó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forintos megtakarítás valósulhat meg. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyságrendileg 500 millió forintos kiadáscsökkenést jelent. A közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezet-optimalizálás a számítások szerint évente 1-3 milliárd forintos megtakarítást hoz. A tervezett autópálya-mérnökségek - M4 Szolnok, M85, M86 - beruházásainak elhagyása közvetlenül 4 milliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:01 AI-botokkal manipulálták a felhasználókat - botrány a Zürichi Egyetem titkos Reddit-kísérlete körül
- 22:50 Catalin Predoiu belügyminiszter lett az ügyvivő miniszterelnök Romániában
- 20:49 San Diego partjainál többen meghaltak egy hajótörésben
- 18:48 Bejelentette lemondását Marcel Ciolacu román miniszterelnök
- 16:39 Nicusor Dan: nem a pártoknak, hanem a társadalomnak kell irányt választani Románia számára
- 14:46 CETIN Hungary - Energiahatékony távközlés MI-vezérelt hálózatokkal
- 12:44 Hét embert ítéltek el a párizsi olimpia LGBTQ-témájú nyitóünnepségével kapcsolatban
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06