A második, 2,3 km-es Tisza-híd
Kezdődik az M4-es építése
Jövő hónapban megkezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres autópálya-szakasz.
2013.09.16 16:05MTI
A Közbeszerzési Értesítő hétfői száma közli az első szakaszra kiírt nyílt közbeszerzés eredményét. A nyertes - közös ajánlattevőként - a Colas Hungária Zrt. és a SWIETELSKY Magyarország Kft., CHSM Konzorcium néven. A munka eredetileg becsült költsége 38,7 milliárd forint volt, a nyertes - mint a legolcsóbb ajánlattevő - 46,7 milliárd forintért végzi el azt.
A másik ajánlattevő a STRABAG Általános Építő Kft. által vezetett SSD M4-I. Konzorcium, amelynek tagjai: a cseh Subterra a.s. és a lábatlani székhelyű Dömper Kft.
A NIF közleménye szerint az Abony és a Tisza közötti 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű kereszteződés lesz.
A 13 műtárgy összesen 11,3 milliárd forintba kerül. A felüljárók közül három - a 168 méter hosszú Zagyva, a 110 méter hosszú Millér-ér és a 63 méteres Újszász-Szolnok vasútvonal feletti pályahíd - kivitelezési költsége 8,4 milliárd forint. Mivel pályahidakról van szó, mindkét forgalmi irányba külön kell egy-egy hidat megépíteni.
A 13,4 kilométer hosszú munkaterületből 9 kilométer a Zagyva és a Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, így a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, amelynek a kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint. Ez magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is.
A munkaterület megközelítésére a vállalkozónak ideiglenes szállító útvonalakat kell kiépítenie, külön meg kell teremtenie a Zagyva folyón keresztüli átjárást is, hiszen egy több ezres nehézgépjármű forgalmat nem lehet Szolnok belvárosán keresztül vezetni. A folyón történő átjárást vagy a meglévő hidak megerősítésével, vagy új - ideiglenes - átjáró megépítésével lehet biztosítani - áll a NIF közleményében.
A pályaszakaszon az átlagosnál több közműkiváltás lesz, így 15 darab, 22-400 kilovoltos közép- és nagyfeszültségű vezeték áthelyezésére van szükség.
Az úton 30 kilométer hosszan vadvédő kerítést, 4 ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdő telepítést és közel 1 kilométer hosszan zajvédő fal építését végzi el a nyertes vállalkozó.
A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával - fejeződik be a NIF közleménye.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:50 Trump 100%-os vámot vet ki a külföldi filmekre
- 20:31 Földrengéssorozat rázta meg Nyugat-Texast
- 18:25 Lemond parlamenti mandátumáról Orosz Anna, a Momentum képviselője
- 16:21 Változékony, gyakran csapadékos idő várható a héten
- 14:20 Boeing-karbantartási hiba miatt járatokat töröl a KLM
- 12:19 Donald Trump: eljöhet az az idő, amikor az Egyesült Államok felhagy a közvetítéssel
- 10:18 Pápaválasztás - Szerdán kezdődik a konklávé
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06