OVF
Nyugdíjas a jégtörő, de nem marad védelem nélkül Budapest
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kiemelten fontos feladata, hogy a Duna magyarországi, így a budapesti szakaszán is biztosított legyen a jég elleni védelem. Ebben a védekezésben a szombaton leállított Jégtörő I. már csak tartalékként szerepelt, a főváros nem marad védelem nélkül - közölte az OVF pénteken.
2012.12.28 13:46MTIAz Index internetes hírportál pénteki cikkében ír arról, hogy jégtörő nélkül marad Budapest, szombaton víztelenítették és elküldték nyugdíjba a főváros környékén üzemelő egyetlen jégtörő hajót, a Jégtörő I-et. A portál szerint az üzemeltető civil szervezet működtetné a még kifogástalan állapotban levő hajót, de a jogi helyzet miatt erre nincs lehetősége, a tulajdonos államnak pedig se pénze, se szakembere nincs rá.
A vízügyi főigazgatóság közleménye szerint megtörtént a hajópark racionális átszervezése, amelynek indokoltságát az idei jégvédekezés is igazolta. A dunai jégtörők a jégtorlódásra hajlamos helyek közelébe kerültek, a bajai, illetve a gönyüi kikötőbe. Ezekből a kikötőkből a kevésbé veszélyes budapesti Duna-szakasz is elérhető.
Ez az elosztás lehetővé teszi, hogy a Magyarországot veszélyeztető, de a horvát-szerb szakaszon kialakuló jégtorlaszok is elérhetők legyenek - hangsúlyozta közleményében az OVF.
A 2012. februári védekezést értékelve a vízügyi főigazgatóság további 342 millió forintot költ felújításra, korszerűsítésre, így a jégtörők műszaki állapota, megbízhatósága, hatékonysága 2013-ban jelentősen javul. Ez a hajópark védi a jégkártól az egész magyarországi Duna-szakaszt, és nemzetközi egyezmények alapján a horvát-szerb közös szakaszt is felügyeli. A Duna mellett a Tiszán is biztosított a jégtörő hajópark, Tokajban, Kiskörén és Szegeden - közölte a vízügyi igazgatóság.
Az OVF tájékoztatása szerint a hajópark felkészült a jégvédekezésre. Jelenleg az évszakhoz képest enyhe időjárás miatt a magyarországi folyók szinte teljesen jégmentesek.
A közlemény kitér arra is: a Jégtörő I. a magyar hajózás történetének egyik emblematikus darabja, muzeális érték, de már nincs szerepe a jégvédekezésben. A Magyar Hajózásért Egyesület 2008-ban kapta meg a Jégtörő I.-et üzemeltetésre, mert sem gazdasági, sem műszaki körülmények nem indokolták, hogy a hajót eredeti céljainak megfelelően az állam tartsa fenn.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:27 Voks 24 - KTM: rendkívüli nyitvatartás lesz a választás hétvégéjén a kormányablakokban
- 22:26 Nemzeti Vágta - Vámospércs lovasa nyerte meg a Vámospércsi Vágtát
- 21:24 Mare Nostrum - Milák a világ idei második legjobb idejével nyert 200 méter pillangón
- 20:23 A megszokottnál korábban kezdődött a kérészrajzás a Tisza Szeged alatti szakaszán
- 19:16 Voks 24 - Ez a két értelmes főpolgármester-jelölti program van
- 18:14 A világ legjobb irodaépületének választották a Mol Campust egy nemzetközi versenyen
- 17:12 Békemenet - Orbán Viktor: Akarunk vért adni Ukrajnáért? Nem akarunk!
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06