OVF
Nyugdíjas a jégtörő, de nem marad védelem nélkül Budapest
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kiemelten fontos feladata, hogy a Duna magyarországi, így a budapesti szakaszán is biztosított legyen a jég elleni védelem. Ebben a védekezésben a szombaton leállított Jégtörő I. már csak tartalékként szerepelt, a főváros nem marad védelem nélkül - közölte az OVF pénteken.
2012.12.28 13:46MTIAz Index internetes hírportál pénteki cikkében ír arról, hogy jégtörő nélkül marad Budapest, szombaton víztelenítették és elküldték nyugdíjba a főváros környékén üzemelő egyetlen jégtörő hajót, a Jégtörő I-et. A portál szerint az üzemeltető civil szervezet működtetné a még kifogástalan állapotban levő hajót, de a jogi helyzet miatt erre nincs lehetősége, a tulajdonos államnak pedig se pénze, se szakembere nincs rá.
A vízügyi főigazgatóság közleménye szerint megtörtént a hajópark racionális átszervezése, amelynek indokoltságát az idei jégvédekezés is igazolta. A dunai jégtörők a jégtorlódásra hajlamos helyek közelébe kerültek, a bajai, illetve a gönyüi kikötőbe. Ezekből a kikötőkből a kevésbé veszélyes budapesti Duna-szakasz is elérhető.
Ez az elosztás lehetővé teszi, hogy a Magyarországot veszélyeztető, de a horvát-szerb szakaszon kialakuló jégtorlaszok is elérhetők legyenek - hangsúlyozta közleményében az OVF.
A 2012. februári védekezést értékelve a vízügyi főigazgatóság további 342 millió forintot költ felújításra, korszerűsítésre, így a jégtörők műszaki állapota, megbízhatósága, hatékonysága 2013-ban jelentősen javul. Ez a hajópark védi a jégkártól az egész magyarországi Duna-szakaszt, és nemzetközi egyezmények alapján a horvát-szerb közös szakaszt is felügyeli. A Duna mellett a Tiszán is biztosított a jégtörő hajópark, Tokajban, Kiskörén és Szegeden - közölte a vízügyi igazgatóság.
Az OVF tájékoztatása szerint a hajópark felkészült a jégvédekezésre. Jelenleg az évszakhoz képest enyhe időjárás miatt a magyarországi folyók szinte teljesen jégmentesek.
A közlemény kitér arra is: a Jégtörő I. a magyar hajózás történetének egyik emblematikus darabja, muzeális érték, de már nincs szerepe a jégvédekezésben. A Magyar Hajózásért Egyesület 2008-ban kapta meg a Jégtörő I.-et üzemeltetésre, mert sem gazdasági, sem műszaki körülmények nem indokolták, hogy a hajót eredeti céljainak megfelelően az állam tartsa fenn.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:01 Alex Soros Hillary Clinton volt vezető tanácsadójával kötött házasságot New Yorkban
- 14:57 Új COVID-variáns terjed - borotvapengeszerű torokfájdalom a fő tünet
- 12:26 Több spanyol városban tiltakoztak ismét a tömegturizmus miatt
- 10:25 Először állít női vezetőt a külső hírszerzés élére a brit kormány
- 8:11 Kijev megerősítette, hogy visszakapott több mint 1200 holttestet Oroszországtól
- 6:10 Iráni Nobel-díjasok és művészek a harcok beszüntetésére szólítottak fel
- 22:38 Parajd - Csökken a Korond-patak sótartalma a folyamatos szivattyúzásnak köszönhetően
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06