Az átalakítás kettős célt szolgál
BKV: október 1-jétől önálló divízió lesz a busz- és troliágazat
A BKV Zrt. igazgatósága csütörtöki ülésén tárgyalta a cég szervezeti átalakulásáról szóló előterjesztést, és az igazgatóság egyetértett a változásokat összefoglaló koncepció elveivel.
2012.09.01 22:00MTIA tájékoztatás szerint az átalakítás kettős célt szolgál: egyrészt az autóbusz-ágazatban a járatkimaradások csökkentését, a karbantartási folyamatok jelentős javítását, illetve a mainál világosabb, számon kérhető felelősségi viszonyok megteremtését.
Jelezték, a Fővárosi Közgyűlés döntése egy folyamatot indított el, amelynek első lépése a BKV buszágazatának külön, továbbra is köztulajdonban maradó társaságba történő leválasztásának előkészítése mellett, a belső szervezeti átalakítás.
Emlékeztettek arra, hogy a BKV 2007 óta centralizált forgalmi és műszaki szervezetekben működött, mely a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létrehozásáig és a megrendelői funkciók átvételéig indokolt is volt. Most azonban, mint írták, eljött az ideje a mára kizárólag üzemeltetői feladatokat ellátó BKV átszervezéséhez, hiszen "nem jó állapot az, hogy a buszvezetőnek és a szerelőnek az első közös felettese a vezérigazgató".
Közölték, a telephelyi szintű felelősségi viszonyok, a forgalmi és műszaki dolgozók irányításáért is felelős buszüzemeltetési szakterület létrehozása azt szolgálja, hogy számon kérhetőek legyenek a vezetők, és világosabbak a felelősségi viszonyok. Hozzátették: az átalakítás nyomán jobb karbantartási folyamatokat és kevesebb járatkimaradást kívánnak elérni.
A BKV buszágazatának Fővárosi Közgyűlés által tervbe vett, és jelenleg még vizsgálat alatt levő külön társaságba szervezése azt is szolgálná, hogy a buszágazat képes legyen önálló finanszírozásban versenyre kelni a magántulajdonú operátorokkal.
Azt írták, hogy a tervek szerint várhatóan a trolibusz ágazatból a járművek üzemeltetése és a járművezetők foglalkoztatása kerül az új divízióhoz, az áramellátási rendszer működtetése nem, így a szakszervezetek által pénteken megfogalmazott aggály alaptalan, az infrastruktúra fenntartásának költségei nem keverednek majd a buszüzemeltetés költségeivel.
A BKV közleményében a két fő szakszervezet pénteki közlésére utalt; e szervezetek akkor azt jelezték: nem értenek egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.
Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke az MTI-nek azt mondta, szerinte csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 7:56 AM: a tartósan vízhiányos időszakban vízjogi engedély nélkül is lehet öntözni
- 6:55 Az IDC följavította idei globális okostelefon-kiszállításokra vonatkozó előrejelzését
- 5:03 Palesztinpárti tüntetők betörtek a New York-i Brooklyn Múzeumba
- 23:27 Voks 24 - KTM: rendkívüli nyitvatartás lesz a választás hétvégéjén a kormányablakokban
- 22:26 Nemzeti Vágta - Vámospércs lovasa nyerte meg a Vámospércsi Vágtát
- 21:24 Mare Nostrum - Milák a világ idei második legjobb idejével nyert 200 méter pillangón
- 20:23 A megszokottnál korábban kezdődött a kérészrajzás a Tisza Szeged alatti szakaszán
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06