Átrajzolt orr-részt kapott
Robosztus gyönyörűség: új kompakt crossover a Subarutól
Az ötajtós Impreza műszaki alapjain fejlesztette ki a Subaru az XV modellváltozatot, amelyet "aktív sportos autónak" nevezett el.
2010.03.28 09:50autoblog.hu - Fotó: autocar.co.ukA tetősínekkel és körkörös védőelemekkel ellátott autónak némileg eltérő a karosszériája és a belső tere a ferdehátú változatétól, ám hasmagasságát nem növelték, s a szimmetrikus összkerékhajtási rendszeren sem változtattak.
Az Impreza XV nem éppen úgy néz ki, mint a többi crossover, de tud annyit, mint azok. Látszólag semmiben sem tér el a ferdehátú változattól, ám átrajzolt orr-részt kapott (új hűtőmaszk és lökhárító), továbbá rákerültek a szokásos, robosztusságot sugalló szélesítések és védőelemek.
A fekete tetősínek alumíniumból készültek. Az XV egyedi jellemvonása még a hátsó ablak felett elhelyezkedő, nagyméretű és a D oszlopokba integrált légterelő.

Az utastérben csupán az eltérő színű üléskárpit jelent változást. A szériatartozékként adott üléskárpit kéttónusú, barna-fekete szövet. Barna ülőlapok és barna varrások körös-körül, az ajtókárpiton, a kardánboxon, és a kartámaszokon is.
A műszerek számlapja ezen kívül szürke árnyalatú lett. Azért a Subaru mérnökei nem elégedtek meg ennyivel, megnyújtották a tengelytávot és rövidítettek valamelyest a hátsó túlnyúláson, valamint az oldalablakok dőlésén is módosítottak.
Így a karosszériahossz megtartása mellett elérték, hogy a hátsó utasok jobban érezzék magukat. Átalakították az ajtókeretet és a zsanérokat is, hogy könnyebb legyen a ki- és a beszállás. A hátsó ajtók majdnem derékszögben nyílnak.

Az új Impreza XV menetteljesítményeinek alapját a Subaru különleges, a jobb és a bal oldal között teljesen szimmetrikus hajtáslánc adja. Ennek minden elemét finomhangolták, hogy a nagyfokú vezetési élmény mellett optimális legyen a fogyasztás is.
A járműben a Subaru központi differenciálműves, 50:50 százalékos nyomatékelosztású, viszkokuplungos összkerékhajtása található, amely kiváló stabilitást és nagyfokú tapadást biztosít.
A 2.0R modell kapható ötfokozatú manuális és elektronikus vezérlésű, négyfokozatú automatikus váltóművel is, előbbihez azonban kiegészítő felező áttétel is jár. A boxer dízellel felszerelt 2.0D modellben hatfokozatú kézi váltó teszi a dolgát.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:22 Szabotázsakció - Németországban letartóztattak három orosz ügynököt
- 14:00 Tulajdonstop helyett új jogköröket kaptak az önkormányzatok
- 12:36 Európa Tanács: szűkül a nők jogait védelmezők mozgástere
- 10:34 Gyorssegélyt szavazott meg a Hargita megyei önkormányzat a parajdi sóbánya megmentése érdekében
- 8:29 Csaknem négy évtizedet töltött börtönben téves ítélet alapján egy brit férfi
- 6:40 Országjárásra indul Magyar Péter a békéért és a nemzeti összetartozásért
- 22:37 Ismét tüntetés volt a gyülekezési törvény módosításának visszavonásáért Budapesten
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06