Átrajzolt orr-részt kapott

Robosztus gyönyörűség: új kompakt crossover a Subarutól

Az ötajtós Impreza műszaki alapjain fejlesztette ki a Subaru az XV modellváltozatot, amelyet "aktív sportos autónak" nevezett el.

2010.03.28 09:50autoblog.hu - Fotó: autocar.co.uk

A tetősínekkel és körkörös védőelemekkel ellátott autónak némileg eltérő a karosszériája és a belső tere a ferdehátú változatétól, ám hasmagasságát nem növelték, s a szimmetrikus összkerékhajtási rendszeren sem változtattak.

Az Impreza XV nem éppen úgy néz ki, mint a többi crossover, de tud annyit, mint azok. Látszólag semmiben sem tér el a ferdehátú változattól, ám átrajzolt orr-részt kapott (új hűtőmaszk és lökhárító), továbbá rákerültek a szokásos, robosztusságot sugalló szélesítések és védőelemek.

A fekete tetősínek alumíniumból készültek. Az XV egyedi jellemvonása még a hátsó ablak felett elhelyezkedő, nagyméretű és a D oszlopokba integrált légterelő.

Az utastérben csupán az eltérő színű üléskárpit jelent változást. A szériatartozékként adott üléskárpit kéttónusú, barna-fekete szövet. Barna ülőlapok és barna varrások körös-körül, az ajtókárpiton, a kardánboxon, és a kartámaszokon is.

A műszerek számlapja ezen kívül szürke árnyalatú lett. Azért a Subaru mérnökei nem elégedtek meg ennyivel, megnyújtották a tengelytávot és rövidítettek valamelyest a hátsó túlnyúláson, valamint az oldalablakok dőlésén is módosítottak.

Így a karosszériahossz megtartása mellett elérték, hogy a hátsó utasok jobban érezzék magukat. Átalakították az ajtókeretet és a zsanérokat is, hogy könnyebb legyen a ki- és a beszállás. A hátsó ajtók majdnem derékszögben nyílnak.

Az új Impreza XV menetteljesítményeinek alapját a Subaru különleges, a jobb és a bal oldal között teljesen szimmetrikus hajtáslánc adja. Ennek minden elemét finomhangolták, hogy a nagyfokú vezetési élmény mellett optimális legyen a fogyasztás is.

A járműben a Subaru központi differenciálműves, 50:50 százalékos nyomatékelosztású, viszkokuplungos összkerékhajtása található, amely kiváló stabilitást és nagyfokú tapadást biztosít.

A 2.0R modell kapható ötfokozatú manuális és elektronikus vezérlésű, négyfokozatú automatikus váltóművel is, előbbihez azonban kiegészítő felező áttétel is jár. A boxer dízellel felszerelt 2.0D modellben hatfokozatú kézi váltó teszi a dolgát.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.