Új gyártóhoz kerül a Chrysler?
A Magna elveszíti a Chrysler autó-összeszerelő megrendeléseit
Szakmai körökből származó információk szerint a Magna elveszíti a Chrysler autó-összeszerelő megrendeléseit, de továbbra is alkatrész beszállító marad.
2009.09.30 17:43MTISergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója, aki egyben a megvásárlás óta az amerikai Chryslert is vezeti, "házon belül" igyekszik megoldani a gyártást. A Fiat maga is versenyben volt a kanadai-osztrák Magna ellen az Opel megvásárlásáért, és a General Motors, valamint az Opel erős konkurenseként kívánja pozícionálni magát a jövőben is.
Sergio Marchionne az eddig a Magna által gyártott Chrysler modelleket ezentúl egy nemrégiben megvásárolt és modernizálandó olaszországi üzemben kívánja tovább gyártani - írja a Wall Street Journal (WSJ) online kiadása. A lépés nagy csapás lenne az orosz partnerével az Opel átvételére készülő Magna számára. Egyes értesülések szerint a Volkswagen (VW) is fontolgatja, hogy visszavonja a Magnának adott megrendeléseket.
A Magna nem kommentálta az értesüléseket, a Fiat pedig nem foglalt állást a témában.
A Magna az idei első félévben szakmai körök ismeretei szerint nagyjából ezer Chrysler 300C és Jeep Grand Cherokee modellt szerelt össze ausztriai üzemében. Az autó-összeszerelési megrendelések visszavonása egybeesik a Chrysler gyártása feletti teljes ellenőrzés megszerzését célzó Fiat-stratégiával. A Chrysler-részesedés megvásárlását követően a Fiat igazgatója gondoskodott róla, hogy az amerikai autógyár felmondja egyes együttműködési megállapodásait a japán Nissan és Mitsubishi gyárakkal.
A Fiat annak ellenére is, hogy mindössze 20 százalékos részesedéssel rendelkezik, a Chrysler felett gyakorlatilag a teljes ellenőrzést biztosító jogokat élvez.
Szakértők szerint nem lehet kizárni az Opel-Magna szövetség gyengülésének lehetőségét sem, mivel más autógyártók is rossz szemmel nézik az üzletet, és a VW-hez hasonlóan megrendelések felmondását helyezték kilátásba.
A Fiat az újonnan megvásárolt olaszországi üzemét a WSJ-Online értesülése szerint 3 év alatt 150 millió eurós beruházással tervezi bővíteni. A Bertone karosszériákat gyártó üzem évi 70 ezres gyártó kapacitással rendelkezik.
A Chrysler európai forgalma jelentős mértékben visszaesett az utóbbi időben. Az idei első nyolc hónapban mindössze 38 ezer autót adott el, 47 százalékkal kevesebbet mint a tavalyi év azonos periódusban, amivel a válság legnagyobb vesztese lett Európában az összes autógyártó között.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:50 Trump 100%-os vámot vet ki a külföldi filmekre
- 20:31 Földrengéssorozat rázta meg Nyugat-Texast
- 18:25 Lemond parlamenti mandátumáról Orosz Anna, a Momentum képviselője
- 16:21 Változékony, gyakran csapadékos idő várható a héten
- 14:20 Boeing-karbantartási hiba miatt járatokat töröl a KLM
- 12:19 Donald Trump: eljöhet az az idő, amikor az Egyesült Államok felhagy a közvetítéssel
- 10:18 Pápaválasztás - Szerdán kezdődik a konklávé
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06