Autó
Európai uniós támogatással fejlesztettek új elektromos midibuszt Baján
A midibuszból jelenleg egy darab létezik, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból a bajai gyárban.
2024.10.07 20:26MTIElkészült Baján a GANZ-SOR EBN8 elnevezésű elektromos midibusz prototípusa, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Pluszban 271,92 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el a projekt - közölte a busz gyártásában résztvevő GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) pénteken az MTI-vel.
A GTKB cseh járműgyártó partnerével (SOR) alkotta meg a GANZ-SOR-t. Az új busz fejlesztése három évig tartott, a kocsiszekrény Csehországban készült, de a gép hajtásrendszerét Magyarországon alakították ki, és a legmagasabb hozzáadott értéket képviselő rendszerintegrációs és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon zajlanak.
Az alacsonypadlós GANZ-SOR elektromos midibusz 45 utast tud szállítani, hatótávolsága eléri a 300 kilométert és lenyitható rámpával is rendelkezik, így mozgáskorlátozottak szállítására is alkalmas.
A midibuszból jelenleg egy darab létezik, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet a GANZ-SOR-ból a bajai gyárban.
A közlemény idézte Pencz Rudolfot, a GTKB Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: kevés a midibusz a nemzetközi piacon, a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Azt látják, hogy évről évre nő az igény az elektromos hajtású, közepes méretű városi járművekre.
Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy a GTKB 2007-ben alakult, ám maga az üzem már több mint 70 éve szolgálja a magyar gazdaságot. Vasúti járműkészülékek, biztosítóberendezések, váltóhajtóművek, áramszedők, teljesítményelektronikai berendezések gyártásában már letették a névjegyüket, a GANZ-SOR midibusz kifejlesztésével és gyártásával pedig belépnek az e-mobilitás piacára.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a GANZ Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. nettó árbevétele tavaly 2,51 milliárd forint, 2022-ben pedig 2,60 milliárd forint volt. A társaság 2023-ban 185,67 millió forint nyereséggel zárt, míg egy évvel korábban 332,50 millió forintot tett ki az adózott eredménye.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Idén is várja a szórakozni vágyókat a debreceni Campus Fesztivál
- 6:18 Szent László királynak állít emléket a jegybank új érméje
- 22:17 Rómában új díszkivilágítást kapott Traianus császár piaca
- 20:14 Antal Csaba díszlettervező a francia Művészetek és Irodalom Érdemrend lovagi fokozatát vehette át
- 18:14 A Frontex új kiképzőközpontot létesít Varsóban
- 16:12 Válik Marion Cotillard és Guillaume Canet
- 14:12 RMDSZ: ez Soós Zoltán marosvásárhelyi polgármester felfüggesztésének célja
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06