Elektromos technológiák előnyben!

A PSA elektromosautó-stratégiája új lendületet vesz

A PSA Peugeot Citroen úgy döntött, felgyorsítja az elektromos hajtásra irányuló fejlesztési projektjeit. Célja többek között, hogy 2010 végéig megjelenjen a Peugeot első elektromosautó-kínálata.

2009.03.06 18:00ma.hu

Mint a napokban megírtuk, 2009. március 2-án új együttműködési megállapodás aláírására került sor a PSA és a Mitsubishi közt. A két gyártó közösen vállalkozik a Mitsubishi Motors Corporation i MiEV modelljére alapozott elektromos autó kifejlesztésére az európai piac számára. Az autót Peugeot márkanév alatt értékesítik majd, párhuzamosan az i MiEV európai változatával, melyet a Mitsubishi forgalmaz.

Emellett a Citroen is innovatív elektromosautó-koncepciókon dolgozik, amit jól szemléltet az elektromos C-Cactus tanulmányautó. Korábban, 2008 márciusában a PSA Peugeot Citroen úgy döntött, hogy partnerével, a Venturi céggel közösen vesz részt a Francia Posta által 500 darab, speciális üzemű elektromos gépjárművekre kiírt pályázatában. A felkínált modell egy elektromos Citroen Berlingo First, amelynek értékelését jelenleg végzi a Posta.

Továbbá a vállalatcsoport együttműködésről szóló megállapodást írt alá 2008 októberében az EDF-fel akkumulátor-technológiákra, töltési rendszerekre, gépjármű-infrastruktúra interfészekre, valamint az ezekhez társuló gazdasági modellek meghatározására vonatkozóan. Emellett a csoport kutatásait egy sokrétű, ún. plug-in jellegű hibrid elektromos gépjármű kifejlesztésére összpontosítja. Itt egy olyan elektromos autóról van szó, melynél az akkumulátorok egy részét egy alacsony fogyasztású, kis hengerűrtartalmú belső égésű motorral helyettesítik.

Az elektromos hatótávolság nagyságrendileg 50 km, ami hozzávetőleg megfelel a napi használatnak, töltési lehetőséggel a megállások idején (a munkahelyen, otthon, parkolókban, bevásárlóközpontokban). Ez a plug-in jellegű hibrid autó egyedülállóan sokrétű felhasználást tesz lehetővé, hiszen nagyobb távolságok megtételekor a kiegészítő belső égésű motor dolgozik. A konstrukció előnye, hogy nem pusztán kiküszöböli a tisztán elektromos autók hatótávolságából eredő problémákat, hanem megoldást jelenthet az akkumulátortöltés idejének csökkentésére és a kezdetleges töltőállomás-hálózat bővítésére is.

Elektromosautó-stratégiájával párhuzamosan a PSA Peugeot Citroen ismét tanúsítja, hogy elsőbbséget biztosít olyan ígéretes technológiáknak, mint a 2. generációs Stop & Start rendszer, melyet széles körben kínál majd modelljeihez 2010-től kezdődően, valamint a dízel hibrid Peugeot és Citroen modellek kifejlesztésének, melyek 2011 folyamán kerülnek kereskedelmi forgalomba úgy, mint például a Citroen DS5 HYbrid4 és a Peugeot 3008 HYbrid4.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.