Közlekedés
Ingyenes közösségi autómegosztási mozgalmat indít a Bónusz Brigád
A vállalat a szívességi alapú személyszállítási mozgalommal azt szeretné elérni, hogy pár hónapon belül legalább ezer sofőr használja rendszerüket.
2018.12.03 04:30MTIMozgalmat indít a Bónusz Brigád az ingyenes közösségi autómegosztás népszerűsítésére novembertől - közölte az internetes bónuszos/kuponos kereskedelemmel foglalkozó cég az MTI-vel.
A vállalat a szívességi alapú személyszállítási mozgalommal azt szeretné elérni, hogy pár hónapon belül legalább ezer sofőr használja rendszerüket. A mozgalmat egy saját autóval indítják, amit csak a megosztásos modell népszerűsítésére használnak dolgozói, de emellett a cég 60 munkatársa is regisztrál az oldalon, és viszi felmatricázott autójával ingyen a jelentkező utasokat.
Közölték, aki #elviszlek matricás autót lát, intse le, de ha a buszmegállóban áll meg egy matricával ellátott autó, akkor nem kell egyik félnek sem bemutatni, hogy miről van szó, egyszerűen utazhatnak együtt. A szolgáltatás ingyenes.
A közlemény idézi Kaprinay Zoltánt, a társaság tulajdonos-ügyvezetőjét, aki kifejtette, a környezetvédők az autók önkéntes megosztásában látják az egyik leghatékonyabb eszközt a dugók kivédésére, a városi kocsiforgalom csillapítására és a légszennyezettség csökkentésére. Elmondta: bárki regisztrálhat a megosztásos modell használatára a bonusz.hu/elviszlek oldalon. Aki ezt megteszi, annak küldenek egy speciális matricát, az ingyenesen felvett utasnak pedig csak annyi teendője van, hogy az autóból posztoljon #elviszlek hashtaggel azért, hogy a mozgalom ismertté váljon és minél gyorsabban bővüljön.
A közösségi autómegosztásra Magyarországon is van példa, ez a megoldás azonban fizetős, mivel az utazók megosztják egymás között a költségeket. Egy ehhez hasonló szolgáltatás Svájcban is népszerű, pár környezetvédő hozta létre a 80-as években. A nonprofitként indul vállalkozás olyan sikeres lett, hogy 1997 óta Mobility CarSharing néven üzleti alapokra helyezték át a szolgáltatást. A svájcihoz részben hasonló, ideiglenes kezdeményezés már Magyarországon is volt 2010 januárjában a BKV-sztrájk idején, amikor egy autómegosztó mozgalom szerveződött. Ez annyira népszerű volt, hogy a Facebook közösségi oldalon, kevesebb mint egy nap alatt, 3400 rajongója akadt a kezdeményezésnek.
A Bónusz Brigád az idén várhatóan több mint 4 milliárd forint forgalmat ér el, míg a magyarországi teljes bónuszos/kuponos közvetített forgalom eléri a 13 milliárd forintot.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:45 A kultúraközi párbeszédet állítja fókuszba a Bakuban rendezett világfórum
- 18:43 Lázár János: kezdődhet a Pázmány Campus beruházás
- 17:42 Tiszta, rendezett és közlekedési káosztól mentes Budapestet ígér Szentkirályi Alexandra
- 16:41 Ursula von der Leyen: a magyar emberek erősebbé tették Európát
- 15:40 Május 20-ig lehet jelentkezni a Virágos Magyarország versenyre
- 14:39 Jelentősen növelte a nyereségét az Eximbank
- 13:23 Rohamrendőrök léptek közbe az Egyesült Államok több egyetemén a palesztinpárti tüntetések megfékezésére
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06