Csúcsmodell új változatban

Tíz hengerrel is jön az Audi R8

Az Audi újabb fejezetet nyitott csúcsmodellje programjában. A márka az R8 modelljével már a kezdetektől a szupersportautók szegmensének élvonalába lépett, s most az R8 V10 változat is bemutatkozik.

2008.12.11 08:45ma.hu

Az Audi R8 5.2 FSI quattro széles és határozott kiállással jelenik meg az úton, képességeit erőteljes arányai és domborodó kerékjáratai hangsúlyozzák. A rendkívül pontosan megkomponált vonalvezetés és a tető elegáns íve szintén jellegzetes Audi-vonás. Az orr, a kerékjáratok, a sárvédők és a far vizuálisan a körbefutó kontúrvonalban egyesül, az előretolt utastér a középmotoros koncepció hatékony kifejezője.

Az autó oldalán kialakított függőleges légbeömlő nyílás, a „sideblade”, szintén a motor elhelyezkedésére utal. A jobb oldali „sideblade” ad helyet a tömör alumíniumból készült üzemanyag-betöltő nyílásnak. Az Audi R8 formavilága szakmai körökben is komoly elismerést váltott ki, amit a „World Car of the Year Awards 2008“ szavazáson elért kettős diadal is jól bizonyít. A tízhengeres modell esetében pedig e design még „élesebbé” vált.

A hűtő levegőellátását szolgáló első légbeömlő nyílások a lökhárító alsó pereméhez hasonlóan fekete fényezéssel készülnek. Négy helyett két kereszttagot tartalmaznak, míg a „singleframe” hűtőrács bordái markáns krómdíszítéseket kaptak.


Az R8 V10 egészen különleges technikája a teljes egészében LED-fényforrásokkal működő fényszóró. Az Audi a világon első gyártóként alkalmaz a tompított és a távolsági fény, a nappali világítás, valamint az irányjelző céljára egyaránt világító diódákat. Az egyes fényszórók pontosan 54-et tartalmaznak e high-tech fényforrásokból.

5,2 literes, tízhengeres erőforrása 386 kW (525 LE) teljesítményt és 530 newtonméter forgatónyomatékot produkál, amely értékek a gyakorlatban lélegzetelállító menetteljesítményeket biztosítanak számára. Olyan kiemelkedő színvonalú Audi-technikáival, mint quattro összkerékhajtása, könnyű alumínium karosszériája, teljes egészében LED-világítóegységek alkotta, innovatív fényszórói vagy akár markáns formavilága, az R8 5.2 FSI quattro egyértelműen a „pole pozíciót” foglalja el vetélytársai körében.


A R8 V10 technikáiban az Audi Le Mans-i győzelmeinek hosszú sora mögött rejlő hatalmas tudás és tapasztalat jelenik meg. Atmoszférikus motorjában olyan, közvetlenül a versenypályáról származó megoldások találkoznak, mint például a szárazkarteres kenési rendszer vagy az FSI közvetlen benzinbefecskendezés, tízhengeres konstrukciója pedig a tiszteletet parancsoló csúcsteljesítmény, a brutális vonóerő és a csekély saját tömeg tökéletes ötvözetét alkotja. Ez az aggregát 2009-től a világ versenypályáin is bizonyíthatja képességeit, mégpedig az új R8-versenygépben, amelyet az Audi kifejezetten az ügyfélsport céljaira, a GT3-szabályrendszer szerint fejleszt.

Az Audi R8 5.2 FSI quattro álló helyzetből csupán 3,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a szekvenciális R tronic váltóművel 8,1 másodperccel később már a 200-as kilométer/órás határt lépi át. Hatalmas vonóereje ezután is alig gyengül, s egészen 316 kilométer/óra végsebességig tart ki. Brutális ereje, gázreakciói közvetlensége és intenzitása, illetve hangja valóban egyedülálló és lélegzetelállító sportautó-élménnyé áll össze. A V10-es egyedi hangzású pörgésének csak a percenként 8.700 fordulat szab határt.


Az 5,2 literes aggregát az FSI-elv szerinti közvetlen benzinbefecskendezéssel dolgozik, ami az Audi saját fejlesztése. Az üzemanyagot akár 120 bar üzemi nyomáson common rail rendszer fecskendezi a hengerekbe.

A közvetlen befecskendezés e módszerével jelentősen mérséklődik a kopogási hajlam, az üzemanyag párolgása pedig az égéstér hatékony belső hűtéséről gondoskodik, rendkívül magas, 12,5:1 sűrítési arányt is lehetővé téve. Mindez ismét csak a kiemelkedő teljesítményszintet, illetve az üzemanyag-takarékosságot szolgálja: az R tronic váltóművel szerelt R8 V10 mindössze 13,7 liter üzemanyaggal is megelégszik 100 kilométerenként.

Az Audi R8 5.2 FSI quattro várhatóan 2009. második negyedévétől jelenik meg a piacon.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.