Barcelonában
Üzembe helyezték Európa leghosszabb vezető nélküli metróvonalát
A több mint 30 kilométer hosszú és 23 állomást érintő 9-es vonal átszeli az egész várost.
2016.02.19 16:50ma.huBarcelonában üzembe helyezték a vezető nélküli 9-es metróvonal meghosszabbítását: a mintegy 20 kilométer hosszú vonal a városközpontban található egyetemet köti össze az El Prat de Llobregat repülőtér 1-es termináljával. A Siemens automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel szerelte fel a vonalat a vezető nélküli működés céljából. Az automatikus vonatvezérléshez használt rendszer valós idejű adatokat szolgáltat a szerelvény helyzetéről és sebességéről, így rövidebb követési idő, nagyobb járatsűrűség és személyszállítási kapacitás érhető el.
Barcelonában a több mint 30 kilométer hosszú és 23 állomást érintő 9-es vonal átszeli az egész várost, így ez a leghosszabb vezető nélküli metróvonal Európában. A vonal első tizenegy kilométeres szakaszát öt évvel ezelőtt adták át, a mostani meghosszabbítás a repülőtérig pedig további 20,7 kilométerrel növeli a pálya hosszát. Útközben az utasok 15 állomáson szállhatnak fel a szerelvényekre, illetve hagyhatják el azokat. A Siemens szállította a Trainguard MT elnevezésű automatikus vonatvédelmi rendszert, amely vezeték nélküli CBTC (kommunikációs alapú vonatvezérlés) technológiát alkalmaz a teljesen automatikus működés megvalósítása céljából. A speciális peronkapuk tovább növelik a biztonságot: a nagyobb repülőtereken közlekedő ingajáratokhoz hasonlóan a peront üvegajtók választják el a szerelvénytől. Az ajtók addig nem nyílnak ki, amíg a szerelvény meg nem állt a peronon.
A vonalat körülbelül napi 330.000 utas befogadására tervezték, az évi maximális szállítási kapacitása pedig mintegy 165 millió utas. Jelenleg építik a vonal egy további, 18 kilométer hosszú szakaszát. Miután ez elkészült, a vonal teljes hossza körülbelül 50 kilométer lesz, amiből csak négy kilométer található a föld felett.
A Siemens világszerte több mint 300 vágánykilométert szerelt fel a vezető nélküli működéshez szükséges jelzőrendszerekkel, ezáltal piacvezetővé vált ezen a területen. A Barcelonában található 9-es vonal mellett a Siemens ezzel a rendszerrel működteti az L vonalat New York-ban, Brazíliában São Paulo 4-es vonalát, valamint a párizsi metró 1-es, 14-es és 4-es vonalát is. Itthon a fővárosi 4-es metróvonalon is ugyanezzel a rendszerrel közlekednek a metrók.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:21 Vádat emeltek egy nő ellen, aki megkéselte élettársát Somogyban
- 8:16 BRFK: tíz órán belül elfogták a kötözős rablót
- 7:07 Hollandiában több mint 314 bozóttüzet oltottak tavaly, a legtöbbet júniusban
- 6:14 Vir szigetén fogtak el egy 4,5 milliárd forintos adócsalás miatt elítélt férfit
- 5:30 Életfogytig tartó szabadságvesztésre ítéltek egy pedofilt
- 4:11 Tiszába fulladt egy 12 éves kislány
- 3:10 Dél-Afrika intézkedéseket kért a Rafah elleni izraeli offenzíva miatt a Nemzetközi Bíróságtól
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06