Teherforgalom csökkentése tengeri szállítással
Csak a modern technikával lesz kevesebb a halott az utakon
Hőérzékeny figyelmeztető útjelzések, fénylő útburkolati jelek, a járművek közötti kommunikáció és a számukra is "olvasható" útjelzések alkalmazása segíthet.
2014.05.08 17:45MTI
A közúti közlekedésbiztonsági kihívásokat és az intelligens infrastruktúrafejlesztés lehetőségeit is megvitatták az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői informális találkozójukon Athénban szerdán és csütörtökön - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A görög elnökség vitaindító anyaga szerint a közúti balesetek száma a forgalom, a népsűrűség, az infrastruktúra és a vezetői szokások eltérései miatt egyenlőtlenül oszlik meg Európában. A halálesetek és sérülések előfordulásának gyakoriságát csökkenthetné egy, az infrastruktúra minőségére és a vezetési szokásokra irányuló egységes szabályozási keret. A balesetek számának alacsonyabb szintre szorítását eredményezné, ha a különböző közúti szabályszegések minden tagállamban azonos szankciókat vonnának maguk után - ismertette a tárca.
A vitaindító a szabálysértők adatainak és szabályszegési előzményeinek cseréje, a biztosítási prémium szabálysértésektől való függővé tétele mellett is érvel.
Az NFM közleménye szerint a magyar közúti közlekedésbiztonság elsősorban a sebességhatárok és a közúti infrastruktúra összehangolásával, a veszélyeztetett úthasználók, például a gyalogosok, kerékpárosok biztonságának fokozásával, valamint új, innovatív közúti jelzések és anyagok - hőérzékeny figyelmeztető útjelzések, fénylő útburkolati jelek - használatával javítható tovább.
A fejlesztési minisztérium ígéretes lehetőséget lát a járművek egymás közötti és infrastruktúrával történő kommunikációjában, a járművek számára is "olvasható" útjelzések alkalmazásában. Az új rendszerek bevezetésének csökkentenie kell a vezetők munkaterhelését, nem szabad elterelniük a figyelmet.
A miniszterek megvitatták a közúti árufuvarozás jelenlegi szabályozási keretének esetleges felülvizsgálatát. A visegrádi országok miniszterei egyetértettek abban, hogy a további jogalkotás egyelőre elhamarkodott lenne, ugyanakkor nyitottak a végrehajtás megerősítésére és közös ellenőrzési rendszer létrehozására a szabálysértések számának csökkentése érdekében - közölte az NFM.
A miniszterek az athéni nyilatkozatban iránymutatást adtak az Európai Unió 2018-ig tartó tengeri szállítási politikájának félidejű felülvizsgálatához. Egyetértettek abban, hogy a rövid távú tengeri szállítás több figyelmet érdemel a megfelelő összeköttetések biztosítása és a közúti forgalomterhelés mérséklése érdekében - áll a közleményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
- 14:59 Az Egyesült Államok törölte Romániát a vízummentességi programból
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06