Ha Magyarország összefogna Szlovákiával
Határidőre be lehetne vezetni az elektronikus útdíjat
Levélben hívta fel Orbán Viktor miniszterelnök figyelmét a Levegő Munkacsoport arra, hogy határidőre bevezethető az elektronikus útdíj, ha összefog Magyarország és Szlovákia kormánya.
2013.01.31 13:42MTIA Levegő Munkacsoport csütörtöki közleménye szerint mindenki érdekét szolgálná, ha a magyar kormány a lehető legegyszerűbb, legkevesebb gonddal járó utat választaná a kilométer- és szennyezésarányos útdíj bevezetésére.
"Ez pedig nyilvánvalóan nem más, mint a csatlakozás egy működő rendszerhez. Egy ilyen együttműködés Magyarország nemzetközi megítélését is javítaná" - írja a szervezet.
A közlés szerint minél nagyobb úthálózaton szednek útdíjat egy elektronikus rendszerrel, annál kisebb a működtetés költsége, vagyis amennyiben Magyarország csatlakozik a Szlovákiában már megvalósított rendszerhez, az északi szomszédnak is több jut az ottani utak használatáért befizetett pénzből, és a magyarországi utakon keletkező bevételből is kevesebbet kell működtetésre költeni.
"Arról nem is beszélve, hogy nincs szükség a rendszer kiépítésére" - hangsúlyozza a szervezet. Hozzáfűzik: a szlovákiai útdíjszedő rendszer fedélzeti útdíjszámoló berendezéseit sok magyarországi fuvarozó már ismeri, és vannak hazai cégek, ahol a felszerelésüket is vállalják. Így a tehergépkocsik ellátásának szervezése jóval gyorsabb, könnyebb és olcsóbb lehet, mintha a nulláról indulva egy teljesen új rendszerhez kell kiépíteni a logisztikai hálózatot.
Közleményükben kifejtik: az uniós jog szabályozza az európai hálózat részének tekintett utakon az úthasználati díjszedés lehetőségeit mind a kivetés módját, mind az elektronikus beszedést illetően.
Középtávon azok az országok járnak jól, amelyek ezt a szabályozást figyelembe véve alkalmazkodnak az Európai Elektronikus Útdíjszedés Rendszeréhez, az EETS-hez. Ennek a rendszernek ugyan egyelőre csak a csírái vannak meg, de a piacon néhány éven belül meg fognak jelenni az útdíjszolgáltatók, amelyek szerződést kötnek a gépjárművek üzemeltetőivel, biztosítják nekik a fedélzeti útdíjszámoló berendezést, és a mobiltelefonos barangoláshoz hasonlóan számláznak nekik az úthasználatért, bármerre járjanak is az Európai Unióban.
Ezért már most olyan rendszert érdemes felállítani, amely probléma nélkül fogadni tudja majd a más országokból érkező, EETS-kompatibilis fedélzeti útdíjszámoló berendezéssel már felszerelt tehergépkocsikat, és az útdíjszolgáltatójukon keresztül képes lesz velük kapcsolatba lépni, fogadni a díjfizetésüket - hívja fel a figyelmet a Levegő Munkacsoport. Ha Magyarország és Szlovákia úthálózatán közös elektronikus útdíjszedést valósít meg a két állam, az elősegíti Magyarország beilleszkedését az EETS-be.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:09 Lövöldözés egy kaliforniai főiskolán
- 20:08 Angliában kitiltják a transznemű nőket a női futballból
- 18:56 Kettős jubileum a pápai Nagytemplomban
- 16:41 Ezért hagyd ki inkább a banánt a smoothie-ból!
- 14:24 Izrael történetének legnagyobb erdőtüzei tombolnak - videók
- 12:21 Izrael légi csapásokat hajtott végre a szíriai elnöki palota közvetlen környezetében
- 10:00 A Győzelem Napjára időzített terrorcselekményt hiúsítottak meg Oroszország déli részén
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06