A sikeres projektzárás
Aláírták a 4-es metró egységes támogatási szerződését
Aláírta a 4-es metróvonal és a kapcsolódó felszíni beruházások megvalósításához szükséges egységes támogatási szerződést Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) elnöke pénteken Budapesten.
2012.12.21 15:26MTITarlós István az ünnepélyes aláíráson azt mondta, látszólag ez csak egy szerződés aláírása, valójában döntő előrelépés Magyarország legnagyobb beruházásában, megteremtették az alapjait a sikeres projektzárásnak. Reális az esély arra, hogy 2014 tavaszán átadhatják Európa egyik legmodernebb metróvonalát - fogalmazott a főpolgármester.
Közlése szerint az egységes, új metrószerződés egyértelmű rendszerbe foglalja az uniós és a központi forrásokat a pénzügyi kockázatok kezelése érdekében, és biztosítja, hogy a többletköltségek ne csak a Fővárosi Önkormányzatot terheljék. A legfontosabb cél, hogy a legnagyobb arányban lehessen uniós forrásokat felhasználni a hátralévő munkálatokra - tette hozzá.
Az összköltségvetés tartalmazza valamennyi, már korábban megkötött szerződés, valamint a jelenlegi és a várható, vitatott tételek összegét is. A tartalék összege 30-ról 42,5 milliárd forintra emelkedett, mivel az egységes digitális rádiórendszer és a kelenföldi intermodális csomópont is bekerült a költségvetésbe.
Tarlós István kitért arra is, hogy a funkcionális használatot tekintve a beruházás kétségbe vonható volt, azt "ráerőltették" a városra, ezzel lekötötték Budapest csaknem összes erőforrását és az uniós pénzeket is, miközben annak gazdasági és műszaki jogosultságát érdemben nem sikerült igazolni. A mostani vezetés feladata, hogy befejezzék a beruházást és az elszámolható legyen az unió felé.
Jelentős hibaként említette a főpolgármester, hogy a kivitelezésnek nincs generálkivitelezője, 17 szerződést kötöttek, aminek minden kockázatát Budapest és a magyar állam viseli, az alvállalkozói követelések összege pedig tízmilliárd forintos nagyságrendű.
Hangsúlyozta azonban, mindent megtettek azért, hogy a ma már 80 százalék körüli készültségi szintet elérő beruházás 2014-es átadási véghatárideje tartható legyen, az alvállalkozókkal folyamatosan tárgyalnak.
Petykó Zoltán, az NFÜ elnöke azt hangsúlyozta, hogy az elmúlt időszak erőfeszítéseinek köszönhetően a projekt "visszafordíthatatlanul", szigorú számadás mellett megvalósul és igazi közlekedési alternatívát kínál majd. Hozzátette: sok még a teendő ahhoz, hogy a menetidő-megtakarításon keresztül a projekt gazdasági hasznot is hajtson.
Közölte továbbá: átláthatóbbá, egyszerűbbé és gyorsabbá teszik a kivitelezést, az eddigieknél nagyobb mértékű uniós támogatást lehet lehívni, és mindent megtesznek azért, hogy minél előbb használatba vehesse az utazóközönség a 4-es metrót.
A beruházás jelenlegi összköltsége 452 milliárd forint.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:41 Ezért hagyd ki inkább a banánt a smoothie-ból!
- 14:24 Izrael történetének legnagyobb erdőtüzei tombolnak - videók
- 12:21 Izrael légi csapásokat hajtott végre a szíriai elnöki palota közvetlen környezetében
- 10:00 A Győzelem Napjára időzített terrorcselekményt hiúsítottak meg Oroszország déli részén
- 8:15 Európa Tanács: a sajtószabadság védelme kötelezettség, nem lehetőség
- 6:13 Kína szerint a koronavírus-járvány az USA-ból indulhatott ki
- 22:15 Halálos áldozata is van az észak-kínai robbanásnak
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06