Újítás: visszatér a régi Vencel tér
A föld alá dugják a prágai autópályát
Néhány éven belül visszakapja régi arculatát Prága modernkori központja, a híres-nevezetes Vencel tér. Felújítják a cseh főváros legismertebb közterét, a Nemzeti Múzeumot, és eldugják a az autópálya ott haladó szakaszát is.
2008.04.15 08:50MTIA Moldva-parti cseh metropolis önkormányzata és az állam közös megállapodása alapján két éven belül megkezdődik a tér felső részét lezáró Cseh Nemzeti Múzeumnak és környékének az átfogó felújítása, miközben a föld alá rejtik a várost átszelő észak-déli autópálya megfelelő szakaszát is. A város ma legforgalmasabb útvonalát még a hatvanas években tervezték, nem számolva azzal, hogy valamikor majd ilyen hatalmas méretűre duzzadhat az átmenő gépkocsiforgalom. A sztráda így évtizedek óta gyakorlatilag elvágja a Vencel teret a nemzeti múzeumtól, a Smetana színháztól, a főpályaudvartól és az történelmi Vinohrady bulvártól, amelyek korábban szervesen összetartoztak.
A mintegy három évre tervezett munkák értéke meghaladja a 10 milliárd koronát, s várhatóan komoly fennakadásokat fog okozni a belvárosi közlekedésben. Legkésőbb 2014-ben azonban a Vencel tér felső része, amelynek egyik központi eleme Szent Vencel közismert lovas szobra, a mainál sokkal nyugodtabb hely lesz, s a környék újra sétatérré alakulhat át, mint volt legutóbb a hatvanas években - mondta az MTI tudósítójának Filip Dvorák önkormányzati képviselő.
"Nagyszabású munkáról van szó, amely minden bizonnyal korlátozni fogja az autós forgalmat, s bonyodalmakat okoz. A jövő érdekében azonban ezt a két-három évnyi kellemetlenséget ki kell bírnunk. A munkálatokról szóló megállapodást április végén írják alá az önkormányzat, a közlekedési és a kulturális tárca képviselői" - tájékoztatta a távirati irodát Karel Hanzelka, a közlekedési minisztérium szóvivője.
A Vencel tér-nemzeti múzeum projekt kapcsolódik a vasúti főpályaudvar (Wilson pályaudvar) tavaly megkezdett átfogó rekonstrukciójához. A főpályaudvart a hetvenes években újították fel és alakították át, azt követően, hogy elkészültek a helyi metróállomások. Azóta azonban állapota nagyon leromlott, tele van hajléktalanokkal, s ezért több mint három milliárd koronás befektetéssel újra átépítik, hogy megfeleljen a kor követelményeinek. A főpályaudvar és a Vencel tér közé újra visszatér a villamos is.
Ugyanakkor a következő években be kellene fejezni a Prágát körülölelő autópálya-gyűrű építését is, ami jelentősen csökkentené az észak-déli autópálya városon keresztüli forgalmát. Szakértői számítások szerint manapság naponta több mint 100 ezer gépkocsi halad át az észak-déli autópálya belvárosi szakaszán. A körgyűrű létrehozása után ez a felére csökkenne, ami az autópálya föld alá rejtésével együtt a mainál sokkal nyugodtabbá tenné ezt, a turisták által kedvelt városrészt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:54 AI és VUCA - elhozzák a világ végét, de nem úgy, ahogyan a legtöbben várnák
- 16:12 Pszichedelikus szertartások a hatalmi elitnek - Titkos drogtermet tártak fel Peruban
- 14:40 Csak a bálnák tudják, hogy 53 év után hova zuhant vissza a Földre a szovjet űreszköz
- 12:29 Trump üdvözli Putyin béketárgyalási javaslatát
- 10:27 Meteorológia: megdőlt a hajnali hidegrekord szombaton
- 8:25 Macron visszautasítja Putyin javaslatát
- 6:11 Az orosz elnök közvetlen tárgyalásokat javasol Kijevnek
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06