"Ajándék" a GVH -tól
132 millió forintos bírság az OTP-nek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 132 millió forintra bírságolta az OTP-t egyes betétlekötési akcióinak fogyasztókat megtévesztő reklámozása miatt; a nem jogerős döntést a pénzintézet bíróságon megtámadja.
2007.12.21 15:07MTIA GVH pénteken közölte az MTI-vel: a bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte, hogy az OTP az elmúlt időszakban többször tanúsított a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást.
A versenyhatóság az OTP két idei kampányát kifogásolta, az "akár 8,5 százalék" kamat, és az "akár 8 százalék" kamat ígéretével népszerűsített lekötési konstrukciók többféle hirdetési csatornán jelentek meg.
A GVH szerint a szlogen alapján kérdésessé vált, hogy a fogyasztók vajon értesülnek-e arról, milyen feltételekkel érhetik el a beígért kedvező hozamot. Az OTP ugyanis nem minden esetben adott megfelelő tájékoztatást arról, hogy a két hónapos, akciós forint alapú lekötési konstrukcióban a meghirdetett kamat csak úgy érhető el az ügyfél számára, ha megtakarítása meghalad egy bizonyos szintet. További feltétel volt, hogy az új megtakarítás legalább 5 millió forint legyen.
A GVH megítélése szerint a televíziós reklám, az óriásplakát, a kültéri plakát esetében a formai kivitelezés sajátosságai következtében nem válhatott a fogyasztók által ténylegesen észlelhető üzenet részévé, hogy a kedvező kamat csak további szűkítő feltételekkel érhető el.
A felsorolt kommunikációs eszközökön ugyanis a fő üzenettől elszakítva, a csillaggal megjelölt lábjegyzetben olvashatók a kiemelt kamat eléréséhez szükséges feltételek. A bírság megállapításakor a súlyosító körülményekkel szemben enyhítőnek bizonyult ugyanakkor, hogy az ügyfelek számára a szerződés megkötését megelőzően ismertté válhat az akcióban való részvétel valamennyi feltétele.
Ugyancsak bírságcsökkentő körülmény, hogy a bank visszalépett egy olyan szlogen alkalmazásától, amelyet a GVH ugyancsak vizsgálat alá vonta. Az OTP reklámjaiban ugyanis többször alkalmazta "Az OTP mindig a legjobb megtakarítási módot kínálja Önnek" mondatot, pedig ez a GVH szerint olyan piacelsőségi állítás, amelyet közzétevőjének hitelt érdemlően igazolnia kell.
A GVH közleményében kitér arra, hogy a fogyasztók pontos, megfelelő tájékoztatása különösen fontos azoknál a pénzügyi szolgáltatásra irányuló szerződéseknél, ahol a felek közötti kölcsönös bizalomnak kiemelkedő szerepe van a termék sajátosságai következtében. Az OTP szerint akcióik során minden marketingkommunikációs eszközön a reklámozás szakmai és etikai szempontjai szerint tüntették fel a betétlekötés feltételeit.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
- 14:59 Az Egyesült Államok törölte Romániát a vízummentességi programból
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06