Gazdaság
50 millió forintos bírságot kapott a Foodora
A Nemzetgazdasági Minisztérium által kezdeményezett rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként.
2025.03.08 12:42MTIA Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kezdeményezett fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként a fogyasztóvédelmi hatóság 50 millió forintos bírságot szabott ki a Delivery Hero Hungary Kft. tulajdonában lévő Foodora futárcégre a tájékoztatási kötelezettségek súlyos megsértése, megtévesztő tájékoztatás és a szerződés megkötéséről szóló visszaigazolás hiányossága miatt - erősítette meg Budapest főispánjának korábbi bejelentését pénteki közleményében az NGM.
A családok és a fogyasztói jogok széles körű védelme érdekében folyamatosak az ellenőrzések a kereskedelem minden szegmensében, szükség esetén a fogyasztóvédelmi hatóság szigorúan fellép az esetleges jogsértésekkel szemben - tette hozzá az NGM.
A közleményben felidézték, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium - fogyasztóvédelemért felelős tárcaként - 2024. november végén rendkívüli fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálatot rendelt el az ételfutárok tevékenységével kapcsolatban beérkezett nagyszámú fogyasztói panasz alapján. A komplex ellenőrzés átfogó képet adott az ételkiszállító vállalkozások által alkalmazott gyakorlatokról és a jellemző fogyasztói panaszokról.
A legtöbb kifogás a kiszállított ételek minőségével, a kiszállítási idővel és a vételár visszatérítésével volt kapcsolatos. Számos esetben nem megfelelően kezelték a fogyasztók panaszait, emellett több fogyasztó kifogásolta, hogy a futárok nem, vagy nem megfelelően beszélik a magyar nyelvet.
A vizsgálat kiemelt figyelmet fordított a kiszállított ételek minőségére, mennyiségére, a jelzett kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, a fogyasztókat megillető kompenzáció lehetőségére, valamint a vállalkozások panaszkezelési gyakorlatára.
A vizsgálat eredményei alapján a vállalkozás több jogszabályi előírást is megsértett. Különösen problémásnak bizonyult a megtévesztő tájékoztatás, a nem megfelelő panaszkezelés, valamint a jogorvoslati lehetőségek hiányos ismertetése, amelynek következtében Budapest Főváros Kormányhivatala 50 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki. A bírság mellett a társaságot kötelezték a hiányosságok pótlására és a jogszerű működés helyreállítására - közölte az NGM.
Hangsúlyozták: a Nemzetgazdasági Minisztérium továbbra is kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók védelmére és a piaci szereplők jogszerű működésének biztosítására, így a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatósággal és a szakmai irányítása alá tartozó kormányhivatalokkal együtt a jövőben is a lehető leghatározottabban fellép minden olyan esetben, ahol fogyasztói sérelem felmerül.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:06 A Columbia Egyetem teljesíti a Trump-adminisztráció által támasztott feltételeket
- 6:04 Újraválasztották Tőkés Lászlót az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács elnökévé
- 22:51 Folytatódik a változékony időjárás
- 20:51 Dílereket fogott el Gyöngyösön a rendőrség
- 18:50 Visszatértek Romániába a Tate fivérek
- 16:49 Süth Miklós: még nem vagyunk túl a ragadós száj- és körömfájás járvány nehezén
- 14:48 Nébih: hatósági intézkedések a szlovákiai ragadós száj- és körömfájás betegség miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06