Per

Az amerikai kormány beperelte a zeneipar két meghatározó szereplőjét

A keresettel a monopólium megszüntetését próbálják elérni, ami állításuk szerint korlátozza a kisebb eseményszervezők lehetőségeit, és károsítja a művészeket is.

2024.05.24 11:19MTI

Az amerikai kormány beperelte a versenypiaci törvények megsértése miatt az amerikai szórakoztatóipar két meghatározó vállalatát, a Ticketmastert és anyacégét, a Live Nation Entertainmentet - jelentette be Merrick Garland igazságügyi miniszter csütörtökön.

A kormányzati közlemény szerint a két vállalat illegális monopólium felett rendelkezik az élő szórakoztató eseményekre vonatkozóan, ami korlátozza a versenyt, és felhajtja az árakat a koncertlátogató közönség számára.

A manhattani szövetségi bírósághoz benyújtott keresetet 30 szövetségi állam és kerületi ügyész közösen jegyzi. A keresettel a monopólium megszüntetését próbálják elérni, ami állításuk szerint korlátozza a kisebb eseményszervezők lehetőségeit, és károsítja a művészeket is.

"Feltételezésünk szerint a LiveNation törvénytelen és versenyellenes gyakorlaton alapuló tevékenységet folytat, amelynek révén fenntartja a monopolisztikus ellenőrzést az élő események iparága felett az Egyesült Államokban a rajongók, a művészek, a kisebb eseményszervezők és a helyszínek üzemeltetőinek kárára" - írta Merrick Garland, az igazságügyi miniszteri pozíciót betöltő szövetségi főügyész.

Az Igazságügyi Minisztérium szerint a Live Nation, hogy fenntartsa erőfölényét az élőzene-iparágban, egyebek között hosszú távú szerződésekkel akadályozza meg, hogy a helyszínek rivális jegyértékesítőket válasszanak a Ticketmaster helyett.

Az amerikai koncertiparral kapcsolatban a közelmúltban számos tudósítás és elemzés jelent meg az amerikai médiában. Részben a torzított piaci viszonyokra mutattak rá annak kapcsán, hogy a jelenleg egyik legkeresettebb amerikai popzenei előadó, Taylor Swift idei turnéjának koncertjeit az amerikai rajongók Európában olcsóbban tudják megtekinteni, mint a koncertkörút egyesült államokbeli állomásain.

A számítások szerint az amerikai rajongók a repülőjegy, a szállás, valamint a koncertjegy árát is beleszámolva kedvezőbb áron jutnak hozzá a koncertélményhez Európában, mint Amerikában. Ennek okai közé sorolták az amerikai piaci visszásságok mellett az erős dollárt, valamint az európai uniós szabályokat, amelyek korlátozzák a jegyek maximum árát.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.