Környezetvédelem
Kampányt indít a Mastercard a tudatos költekezésre
A Green Friday kampány elsődleges célja, hogy a megfontoltabb vásárlási szokásokat ösztönözze az ünnepi időszak közeledtével.
2023.11.20 12:48MTIAz ünnepi vásárlási szezon előtt Green Friday néven kampányt indított a Mastercard partnereivel, hogy felhívják a figyelmet a tudatos költekezésre, a környezettudatos vásárlásra.
A Mastercard MTI-nek küldött hétfői közleménye szerint kezdeményezésükhöz a magyar bankok közül csatlakozott a Magyar Cetelem Bank, a Gránit Bank, az OTP Bank, a Magnet Bank, az MBH Bank és a Raiffeisen Bank, az acióban részt vesz a Kifli.hu és BKK is.
A kampány szakmai partnere a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége valamint a GreenSense cég.
Az akció 2023. november 17. és december 5. között tart.
A Green Friday kampány elsődleges célja, hogy a megfontoltabb vásárlási szokásokat ösztönözze az ünnepi időszak közeledtével - írják a közleményben.
A tájékoztatás szerint a kampány időszaka alatt a Mastercard honlapján egy dedikált microsite segíti azokat, akik szeretnének előre lépni a tudatos vásárlások terén, a legfontosabb tippek a résztvevők social media csatornáin is elérhetők lesznek.
A kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon, valamint néhány résztvevő banknál is lehet majd találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók.
Szalkai Réka, a Mastercard magyarországi marketingigazgatója a közelményben kiemelte, bár fontos a digitális fizetés kényelme, de az is elengedhetetlen, hogy a vásárlások a fenntarthatóság szem előtt tartásával történjenek.
A közleményben hangsúlyozták, a Mastercard évek óta elkötelezett a globális klímacélok elérése mellett. A technológiai vállalat 2020-ban megalakította a Priceless Planet Koalíciót, amelynek célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók összefogásával 100 millió fa helyreállítását finanszírozzák a kibocsátás csökkentése, a biológiai sokféleség javítása, és a helyi közösségek jóléte érdekében.
A Mastercard a svéd fintech céggel, a Doconomyval együttműködve létrehozta a Carbon Calculator-t, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy a banki alkalmazáson keresztül megtekinthessék vásárlásaik becsült szén-dioxid-kibocsátását és faültetések támogatásával akár semlegesítsék is azt. E mellett a cég idén áprilisban jelentette be, hogy felgyorsítva ezirányú erőfeszítéseit, 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból - írják a közleményben.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:31 Jobbik: védett státuszt a magyar dolgozóknak!
- 5:30 Kelemen Hunor: 2024 sordöntő év lehet a romániai magyarok számára
- 4:30 Bővült Netrisk csoport
- 3:30 GFM: a kormány 2024. április 1-jéig meghosszabbítja a kamatstopot a kkv-k esetében is
- 2:30 Klímacsúcs - Varga Mihály: Magyarország a zöld átállás egyik nyertese lehet
- 1:30 A takarékos és tudatos ünnepi előkészületekről beszélgetett vendégével Áder János új podcastjában
- 0:30 Pert indított a Meta ellen több mint nyolcvan spanyol sajtóorgánum
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06