Turizmus
Nőtt az utazást tervezők száma idén egy felmérés szerint
Háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak erre a célra.
2023.06.19 12:48MTIIdén nőtt az utazást tervezők száma az ALDI online utazási platformja által rendelt reprezentatív felmérés szerint; az utazók mintegy 60 százaléka belföldre, csaknem 30 százaléka külföldre megy, 10 százalékuk pedig még nem döntött; háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak erre a célra - közölte hétfőn az MTI-vel a cég.
A közlemény kiemeli: a kutatás és ALDI Utazás tapasztalata szerint is legtöbben autóval utaznak a környező országokba, jellemzően 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet.
Míg 2022 nyarán a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén már 57 százalék. A külföldi üdülést tervezők aránya pedig a 2022-es 23 százalékról 29 százalékra nőtt - írták. A legkedveltebb úti cél továbbra is Horvátország, amit Ausztria, majd Olaszország.
A belföldi nyaralások hossza a megkérdezettek mintegy kétharmadánál néhány napos. Egyhetes vagy ennél hosszabb belföldi pihenést 31 százalékuk tervez. Hasonló az arány a külföldi utat tervezők esetében. Az országhatáron kívülre utazók jellemzően - 48 százalékban - egy hetet töltenek külföldön. A legnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt: 10 százalékról 15 százalékra - emeli ki az Aldi Utazás.
A közlemény szerint mind belföldre, mind külföldre a magukat jómódúaknak tartók és a gyermektelen párok utaznak legnagyobb arányban. A 2023-ban utazást nem tervezők aránya a 35 évnél fiatalabbak, a nem jómódúak és az egyedül élők között a legmagasabb. A jómódúak 40 százalékkal többet, átlagosan 473 000 forintot fordítanak erre a célra. Hozzátették: az aktív korúak fejenként átlagosan 126 ezer forintot szánnak az utazásukra.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon, jelenleg 167 áruházat üzemeltet és több mint 6000 embert foglalkoztat. A vállalat ALDI Utazás márkanév alatt egyéni és csoportos utazásokat is kínál. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az ALDI 2022-es nettó értékesítés árbevétele több mint 417 milliárd forint volt, 100 milliárddal nőtt 2021-hez képest, az adózott eredmény a 2021-es 8,5 milliárdról 5,97 milliárd forintra csökkent.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 14:46 Nagy Márton: Szabados Richárd felel a magyar kkv-k megerősítéséért
- 12:45 Csaknem hétszázmillió forintból újítják az utakat Sarkadon
- 10:25 Csaknem 600 milliós fejlesztés indul a közeljövőben Vésztőn
- 8:13 Fábián Gergely: Magyarország az élen jár az elektromobilitás ösztönzésében
- 6:11 Európai Számvevőszék: a helyreállítási alap valószínűleg nem olyan zöld, mint ahogy állítják
- 22:33 Újabb több százmillió fontos támogatást jelentett be Ukrajnának a brit kormány
- 20:32 Agrármenedzsment-képzés indul a PTE-n
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06