Turizmus
Nem csökkent a magyarok utazási kedve
Jövőre a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága.
2021.12.07 22:30MTIA koronavírus-járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza az idén, jövőre pedig a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága - derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ közös, reprezentatív kutatásából.
Az MTI-nek küldött keddi közleményük szerint a megkérdezettek 92 százaléka az idén és tavaly is legalább egy alkalommal utazott, és 99 százalékuk tervezi ezt a járvány utáni időszakban. Míg idén a válaszadók alig ötöde utazott külföldre és belföldre egyaránt, addig jövőre ezt már több mint felük tervezi. A kutatás szerint a magyarok többsége inkább a környező országokba - Horvátország, Románia, Csehország, Lengyelország - utazna szívesen.
Ez a regionális utazási igény nem csak Magyarországon, de a teljes kelet-közép-európai piacon egyre erősebb. A csoport stratégiájában ezért központi helyet foglal el a régiós szálláskínálat bővítése, a térségi országok turisztikai attrakcióinak összekapcsolása - mondta Papp István, a Szallas.hu magyarországi igazgatója a közleményben.
Az utazási motivációk között a nyaralás marad az elsődleges, 68 százalék válaszolta ezt, de figyelemreméltó a növekedés az egészségturisztikai célú és a kulturális körutazások szegmensében. Előbbi céllal belföldön korábban a válaszadók negyede utazott, ezt a járvány után már harmaduk tervezi. A külföldi körutazások esetében még markánsabb az emelkedés: 15 százalékról 27 százalékra nőtt az arányuk a járvány előtti időszakhoz képest - közölték.
A belföldi úti célokat tízből kilenc válaszadó saját autóval keresi fel a pandémiától függetlenül is, a járvány hatására azonban 59 százalékról 68 százalékra nőtt azok aránya, akik külföldre - elsősorban a környező országokba - autóval utaznak.
A kutatást a magyar Szallas.hu Zrt.-ből és a kelet-közép-európai régió további legnagyobb szállásportáljainak összeolvadásából létrejött Szallas Group négy országában - Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Romániában - végezték, online adatfelvétellel. A több mint 6 ezer ember bevonásával végzett felméréshez a kérdőívet és az elemzést a Nielsen IQ globális piackutató vállalat készítette.
A Szallas Group 12 online utazási termékkel, több mint 80 ezer foglalható szállásadó partnerrel és 350 dolgozóval működik. A cégcsoport által közvetített szállásdíj értéke idén a járvány ellenére is meghaladja az 50 milliárd forintot.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 13:51 Megerősítette a befektetési ajánlású magyar államadós-osztályzatot az S&P Global Ratings
- 12:50 Voks 24 - Nem csak magyar állampolgárok szerepelhetnek az EP-listán
- 11:49 Újabb őrizetbe vételek amerikai egyetemi tüntetéseken
- 10:55 Az amerikai kormány 6 milliárd dollár értékű új katonai beszerzésről intézkedett Ukrajna számára
- 10:42 Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek
- 10:40 Módosított útvonalon jár szombattól a 100E és a 200E autóbusz a Liszt Ferenc-repülőtér felhajtójának felújítása miatt
- 9:40 Hegyi-Karabah - Felszámolták az orosz-török katonai megfigyelőközpontot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06