NFM-közlemény
250 milliárd forint uniós támogatás juthat közlekedésfejlesztésre
A CEF-forrás felhasználásával korszerűsíthetik egyebek mellett a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakaszt, a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonalat és a déli összekötő Duna-hidat, illetve a második ütembe léphet a GSM-R vasúti távközlési hálózat kiépítése.
2016.06.20 14:10MTIA magyar közlekedési ágazat 250 milliárd forint uniós fejlesztési támogatáshoz juthat 19 beruházáshoz az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) magyar keretéből - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) hétfőn.
A közlemény szerint a háromfordulós eljárásban így Magyarország, a tavalyi nyertes projekteket is beleértve, a nemzeti borítékban elkülönített 1,08 milliárd eurót már a második pályázati körben teljes egészében képes lehet lekötni.
A végleges döntést július végén hozza meg a tagállamok küldötteiből álló bizottság - írták.
A CEF-forrás felhasználásával korszerűsíthetik egyebek mellett a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakaszt, a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonalat és a déli összekötő Duna-hidat, illetve a második ütembe léphet a GSM-R vasúti távközlési hálózat kiépítése.
A CEF ezen felül támogatja 35 mozdony felszerelését az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer 2. szintjének (ETCS2) megfelelően, az M15-ös és M70-es autóutak négysávúsítását, valamint a dunai hajózás lehetőségeit bővítő több beruházást - áll a közleményben.
A tárca felidézte, Magyarország a tavalyi első pályázati felhívás keretében - a nemzeti keret negyedét lekötve - nettó 86 milliárd forintot nyert el tizenhat közlekedési fejlesztéshez a CEF forrásaiból. Az akkor elfogadott beruházások közé tartozik egyebek között a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése, 59 elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel és az első cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése. A projektek megvalósítása részben már zajlik.
A 2016 őszén megjelenő harmadik pályázati felhívásban már a más országok által fel nem használt forrásokért is "harcba lehet szállni" állami vagy magán projektjavaslatokkal - írta az NFM.
A CEF egy új uniós alap a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítására a 2014-2020 közötti időszakban. A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret 24,05 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (337 milliárd forintot) különítettek el. A nemzeti borítékban található források összértéke a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 396 milliárd forint. Az első két kör 35 nyertes pályázata ezt a keretösszeget maradéktalanul lefedi - áll a közleményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:28 Elfogtak egy férfit a brit miniszterelnök londoni házában történt tűzesettel kapcsolatban
- 6:27 DK: nem lehet eltitkolni a kínai hitel feltételeit
- 20:23 Tűz volt Keir Starmer brit miniszterelnök londoni házában
- 18:55 A Hamász átadta a Nemzetközi Vöröskereszt képviselőinek Edan Alexander túszt
- 16:51 Főpolgármesteri Hivatal: Karácsony Gergely felmentette a BKV vezérigazgatóját
- 16:42 Kelemen Hunor levélben kéri az erdélyi magyar közösséget George Simion megállításához
- 14:00 Kisiklott egy vonat Debrecennél, miután kacsaszállító kamionnal ütközött - videó
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06