MNB
69 milliós jegybanki bírság a K&H csoportnak
69 millió forint bírság megfizetésére és a jogsértések megszüntetésére kötelezte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a K&H bankcsoportot, a tőkeszámítási, számviteli, kockázatkezelési, fedezetértékelési, informatikai, illetve befektetési és belső szabályozási tevékenységét érintő egyes hiányosságok miatt.
2016.01.22 09:25HavariapressAz elmarasztalás ellenére a jegybank közleményében hangsúlyozta, hogy a feltárt jogsértések nem hordoznak olyan rendszerkockázatot, amelyek súlyosan veszélyeztetnék a bankcsoport megbízható működését.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a közelmúltban átfogó vizsgálatot végzett a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.-nél (K&H Bank Zrt.), illetve a felügyelet alá tartozó leányvállalatainál, a K&H Faktor Zrt.-nél és a K&H Ingatlanlízing Zrt.-nél; ennek során a 2012. október 2. óta eltelt időszakot tekintették át.
A csoportvizsgálat a K&H Bank Zrt.-nél a működés több területét érintően, illetve az adatszolgáltatásra vonatkozóan állapított meg hiányosságokat, és problémát találtak egyebek között az informatikai biztonság terén is. Azt is megállapították, hogy a bank a befektetési szolgáltatási tevékenység során nem tartotta be maradéktalanul az ügyfélszámlák vezetésére vonatkozó jogszabályi előírásokat.
A K&H Ingatlanlízing Zrt. vonatkozásában csak enyhe súlyú hiányosságokat tárt fel a vizsgálat, a K&H Faktor Zrt.-nél viszont azt állapították meg, hogy a társaság nem aktualizálta a kockázatvállalási szabályzatokat, a főkönyvi kivonatnál pedig számviteli problémák voltak. Ezek kapcsán a jegybank kötelezte a K&H Bank Zrt.-t, hogy mielőbb tegye meg a szükséges intézkedéseket a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a faktorcéget pedig arra, hogy a számviteli nyilvántartások és az adatszolgáltatás teljes körűen feleljenek meg a jogszabályoknak.
E két utóbbi cégre a hiányosságok miatt összesen 69 millió forint felügyeleti bírságot is kiszabott a jegybank; az összeg meghatározásánál figyelembe vették a feltárt jogsértések súlyát és nagy számát, illetve azok ismétlődését.
Súlyosító körülménynek számított, hogy a befektetési szolgáltatási tevékenység körében megállapított ügyfélszámla-kezelési problémák a vizsgálat alá vont ügyfelek jelentős hányadát érintették, függetlenül attól, hogy ügyfelek érdekének sérelmét nem lehetett megállapítani.
Enyhítő körülményként vették ugyanakkor tekintetbe a bankcsoportnak a felügyeleti vizsgálat során tanúsított együttműködését.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:24 Axiom-4 - Sikeresen csatlakozott a Nemzetközi Űrállomáshoz a Dragon űrhajó Kapu Tiborral a fedélzetén
- 16:15 Hőség - Péntek éjfélig meghosszabbítják a harmadfokú hőségriasztást
- 8:53 Axiom-4 - Kapu Tibor elindult a Nemzetközi Űrállomásra
- 20:42 Hegyi Zsolt: nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort
- 18:41 KIM: társadalmi egyeztetés indult a szakképzési tanév rendjéről
- 16:39 Az AutoWallis vezeti be a régióban a NIO elektromos autómárkát
- 14:38 A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06