Hatékonyabb
400 milliós informatikai fejlesztés a KSH-nál
Mintegy 400 millió forintból fejlesztette honlapját, elektronikus adatgyűjtési szolgáltatásait és a hozzá kapcsolódó infrastruktúrát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), amivel egységesebbé és hatékonyabbá válik az adatgyűjtés és az ügyintézés
2014.11.20 17:26MTIAz Európai Unió társfinanszírozásában megvalósult projektet záró sajtótájékoztatón a KSH elnöke hozzátette: lényeges paradigmaváltás volt az, hogy 2013-tól az adatszolgáltatók részérre lehetővé vált a kérdőívek elektronikus kitöltése. Most ezt a rendszert fejlesztették tovább, jelentősen javítva az adatgyűjtés minőségét és hatékonyságát is - mondta Vukovich Gabriella, a KSH elnöke csütörtökön Budapesten.
A projekt eredményeképpen a Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjai (többek között a minisztériumok, kormányzati szervek) egységes online alkalmazáson keresztül érhetik el a KSH adatbázisát, küldhetik be az adatokat.
Másik nagy része a fejlesztésnek az ügyfélszolgálati contact center és a tudásbázis kialakítása volt - folytatta a KSH elnöke. Jelentős előrelépés, hogy a rendszer sztenderd, egységes ügyintézési módokat tesz lehetővé, amelyeken az ügyfelek nyomon is tudják követni, hogy áll az ügyük, amit elindítottak a contact centerben – tette hozzá.
Kópházi József projektvezető a fejlesztést ismertetve elmondta, hogy a létező rendszereket, munkafolyamatokat akarták hatékonyabbá tenni és megnyitni a világ felé. A már meglévő elektronikus adatgyűjtő és adat-előkésztő informatikai rendszerekre, illetve a KSH portálra alapozták a fejlesztést. A projekt segítségével ezek a rendszerek már külső felhasználók, a Hivatalos Statisztikai Szolgálat adatgyűjtői számára is elérhetők. Kiemelte, hogy a mostani fejlesztés részeként 50 új kérdőívet integráltak az elektronikus rendszerbe, így az ma már 138 gyűjtés adatainak fogadására képes.
A projekt keretében többek között jelentős infrastruktúra-fejlesztés, hálózatbiztonsági eszközök, szerverek, szoftverek beszerzése, hálózati kapacitásnövelés valósult meg - mondta Kópházi József
Bódiné Vajda Györgyi, a projekt e-ügyfél munkacsoportjának vezetője elmondta: a továbbfejlesztett contact center egyszerű, egycsatornás elérést biztosít a KSH felé a külső felhasználó számára. Az informatikai rendszerek használatával egyszerűbben küldhetik be adatigényléseiket, megrendeléseiket a felhasználók. Később a fizetős adatszolgáltatás rendelése esetén interneten keresztül történik majd a fizetés is – tette hozzá.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 0:26 MÁSZ: jelentősen, akár 17 forinttal csökkenhetnek a hazai üzemanyagok árai
- 23:24 Jogerős ítélet született a mórahalmi makettpark ügyében
- 22:33 Csepeli Fidesz: Borbély Lénárd csepeli polgármester kitiltotta Orbán Viktor miniszterelnököt
- 21:11 Letartóztattak egy érdi fiatalt, aki mecset elleni támadást tervezett Magyarországon
- 20:10 Új kormánya van Szerbiának
- 19:30 BKK: péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat
- 19:00 Csak egy termék nem felelt meg az árfigyelő rendszer legolcsóbb élelmiszereinek ellenőrzésénél
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06