Mindössze két százalékban részesül
A posta helyett a futárszolgálatot választják a webáruházak
A rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.
2014.10.20 16:08MTI
A GKI szerint a Magyar Posta a webáruházak körében nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott felmérés szerint az átadópontok 14 százalékkal részesedtek a forgalomból, ami az elemzés szerint azért kedvező, mivel alig 4 éve elérhető megoldásról van szó. A személyes átvétel saját átadópontokon 5 százalékkal részesedik.
A legtöbb online áruház által biztosított kézbesítési mód a futárszolgálat, a lehetőség a kereskedők 88 százalékánál elérhető. A 250 online bolt megkérdezésével elvégzett felmérés szerint ezt a személyes, bolti átvétel követi 63 százalékkal.
Az átadópontok szerepe is egyre nagyobb: a vizsgált webáruházak 56 százaléka kínál ilyen lehetőséget, ebből 22 százalék saját átadópontot üzemeltet, 34 százalékuknál pedig megoldható a csomagátvétel valamely külső szolgáltató országos lefedettségű hálózatán, például postán keresztül.
A GKI kiemeli, hogy miközben minden 3. bolt esetében választható lenne a postai kézbesítés, a tranzakciókból való részesedése elenyésző. A felmérés szerint ennek a hátterében a boltok, illetve a fogyasztók postai szolgáltatással szembeni ellenérzése áll, mivel a webáruházak számára fontos vevőik tapasztalatának ismerete, ők pedig nem elégedettek a postai kiszállítással - írták.
A kutatásban résztvevőkkel 4 szempontot - árat, gyorsaságot, minőséget, és szervezettséget - értékeltettek, az ár tekintetében kissé drágállták a Magyar Posta szolgáltatását, míg a gyorsasággal csak kissé voltak elégedetlenek.
A szolgáltatás minőségével és a szervezettséggel azonban rendkívül elégedetlenek voltak a piaci szereplők. A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:24 Axiom-4 - Sikeresen csatlakozott a Nemzetközi Űrállomáshoz a Dragon űrhajó Kapu Tiborral a fedélzetén
- 16:15 Hőség - Péntek éjfélig meghosszabbítják a harmadfokú hőségriasztást
- 8:53 Axiom-4 - Kapu Tibor elindult a Nemzetközi Űrállomásra
- 20:42 Hegyi Zsolt: nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort
- 18:41 KIM: társadalmi egyeztetés indult a szakképzési tanév rendjéről
- 16:39 Az AutoWallis vezeti be a régióban a NIO elektromos autómárkát
- 14:38 A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06