Indul a népszerűsítő kampány
"A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül"
"A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül", a most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése.
2013.08.16 16:00MTI
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén többek között arról beszélt, hogy a paprika "nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része", a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, de a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be. Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg.
Magyarországon évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Hazánk az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.
Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: az Auchan érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak. Ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban az Auchan Magyarország Kft. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék.
Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként 20 új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz. Farkas Sándor (Fidesz) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat. Emlékeztetett arra, hogy a korábban még évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni.
A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már működik egy fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek eredményeként a mostani 170 ezer tonnás éves paprikatermelést Magyarországon 250-270 ezer tonnára lehet növelni - tette hozzá.
A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket - közöttük lecsót - kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
- 14:59 Az Egyesült Államok törölte Romániát a vízummentességi programból
- 12:58 Több száz fiatal csapott össze egy hollandiai üdülőhelyen
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06