Bimbi és Tiby is jól bírták

Bámulatos képsorok! - "Mi így éltük meg belülről"

2011 Kamion Európa-bajnokság összefoglaló - kaptak hideget, meleget.

2011.12.31 17:20ma.hu

Már a tavalyi szezon vége felé kipróbáltak néhány versenyzőt, volt, aki ügyesen vezette Tiby-t, a versenykamiont, de vagy maradt a saját bajnokságában, vagy nem sikerült vele megállapodni, így Birnbauer Zoltán (Bimbi) maradt a csapat pilótája a 2011-es évre. Bimbinek saját kamionszerelő műhelye van, hosszú-hosszú évek óta kamionok felújításával, átépítésével foglalkozik, így nagy segítséget tudott nyújtani a versenykamion fejlesztésében.

Az év első nagy eseménye az MAN teszt volt Nogaroban, ahol megkapták az idei, új fejlesztésű motort, valamint az új motor elektronikát, és kipróbálhatták a téli fejlesztéseiket. A teszt jól sikerült, köröztek esőben, és tűző napsütésben, az időeredmények pedig azt mutatták, jó irányba haladnak a fejlesztésekkel.

KATT a képre >>>

„Nekem különleges élményben volt részem Nogaroban, ugyan-is néhány körre beülhettem Bimbi mellé. Ami számomra megdöbbentő volt, az nem a kamion gyorsulása, hanem a kanyarsebessége volt. Az első komoly féktáv a leghosszabb egyenes végén közelített felénk, elhagytuk a 200-as, a 150-es, majd a 100-as táblát, de Bimbi nem fékezett. Átfutott az agyamon, vajon a frászt akarja rám hozni, vagy csak benézte a féktávot? Szemben pedig - a bukótér után - betonfal. Aztán egyszer csak kiszakadtak a vállaim, legalábbis azt éreztem. Rögtön rájöttem, miért kötöttek be úgy, hogy szinte levegőt sem kapok, persze nem történt más, csupán Bimbi fékezett, majd befordult. Simán, megcsúszás nélkül. Hihetetlen volt, ahogy az a nagy tömeg ilyen könnyedén veszi a kanyarokat, és hogy a guminak ilyen tapadása van. Nekem kellett vagy két kör, mire megszoktam, onnan viszont nagyon élveztem, főleg miután Jobbágy Ákos csapatfőnök beszólt a rádióba: Bimbi, szárad a pálya, szeretnék néhány gyors kört látni!” – mondta Sárosi Bruno, az Oxxo-csapat sajtófőnöke.

A teszt tehát sikeres volt, a csapat kíváncsian várta a versenyeket. Céljuk minél több Európa-bajnoki pontot szerezni, tudva, hogy a top 10 versenykamion erősebb, mint Tiby, és van még 2-3, akik komolyabb gyári támogatottságot is élveznek. Ráadásul a nagy csapatok már a szezon előtt folyamatosan tesztelik az újításokat, amikre rengeteg pénzt költenek, míg a hazai csapat szerényebben költekezhet, tesztelni pedig csak a versenyeken tudják az újításaikat.

Donington Park: Rögtön Eb pontok!

Nehezen indult az idei első verseny, szombaton többnyire csak keresték a beállításokat, de egy 11. hely így is összejött. Vasárnap az első futamon 12. lett Zoli, majd a délutáni futamon nagy csatában 9. helyen végzett, 2 Eb pontot szerezve. "Nagyon örültünk az eredménynek, egyrészt, hogy jól fejlesztettük a versenykamiont, másrészt pedig rögtön az első versenyen pontokat szereztünk, és reméltük, ez így is folytatódik majd."

Misano: Kihagytak egy futamot!

A Misanoi verseny előtt Németországban járt Tiby, új hátsó hidat kapott, és az első futómű is fejlesztésen esett át, így a szabadedzések többnyire a beállítások finomításával teltek. Szombaton az első futamon 14. helyen végeztek, a második futamon pedig nem tudtak elindulni, egy törött csavar miatt.

A rajtrácsra még felállt Bimbi, de a felvezető kör alatt a kanyarok után nem állt vissza a kormányközép, így Jobbágy Ákos csapatfőnök nem engedte őt elrajtolni, kirendelte a bokszutcába, ahol kiderült: az egyik laprugót tartó csavar tört el, s a laprugó csúszkál előre-hátra emiatt. Természetesen szó sem lehetett további versenyzésről, hisz irányíthatatlan az autó. Vasárnapra már összeállt, egy nyugodt első futam után a másodikon hiába rajtolt jól Bimbi, defektet kapott, ráadásul be is forgatták, így a 14. helyre tudott csak bejönni. Nehéz hétvége volt, és a fejlesztések még nem látszódtak beigazolódni.

Albacete: Nagy hőségben Q2!

Új laprugó konfigurációt épített be a csapat a versenykamionba, s ennek eredménye a szombati napon rögtön egy Q2 lett. Bimbi az időmérő első felében bejutott a legjobb 10 versenyzővel a Q2-be, ahol még javítani is tudott az idején, így bizakodva várták a versenyeket. Sajnos nem volt szerencséjük, az első futamon egy rajtbaleset miatt többen elmentek mellettük, majd a nagy igyekezetben Bimbi a kavicságyba csúszott, s mire kikecmergett belőle, csak a 15. helyen tudott végezni, a második futamon két előzéssel 13. lett. Vasárnap már 30 fok fölött járt a hőmérséklet, s Bimbi gyorsabb volt, mint előző nap, de a versenyek ismét nem sikerültek. "Az első futamon 16., a másodikon 12. lett, persze mikor nem a pontokért megy a harc, nem is szabad erőltetni az előzést, hisz csak feleslegesen van terhelve a kamion, és nem szeretnénk összetörni sem. Persze más lenne a helyzet, ha pontokért harcolhatnánk, de Jobbágy Ákos csapatfőnök Albaceteben a gyorsulásnak, a stabilabb autónak is tudott örülni" - zárta a beszámolót Bruno.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.