Chevrolet Wtcc R+ : A versenypályák varázsa a közutakra költözik
Izmos és gyors: 2,0 literes feltöltött motor 172 lóerővel és 217 km/óra végsebességgel.
2005.05.04 18:57, Forrás: ceeurope.gm.com
Miután igen látványosan bemutatkozott a Túraautó Világbajnokságon (World Touring Car Championship, WTCC), a Chevrolet most a közutakra is elviszi a versenypályák hangulatát. A márka a szezon második versenyén, a Francia GP-pályán, Magny Cours-ban mutatta be a népszerű versenyautó közúti változatának prototípusát.
A WTCC R+ koncepcióautó a kétliteres versenyváltozathoz hasonlóan a négyajtós Lacetti/Nubira modellre épül, amelyet a Chevrolet WTTC partnere, a Ray Mallock Limited vezetésével teljes mértékben optikai, aerodinamikai és műszaki szempontból egyaránt - átdolgoztak és tökéletesítettek.
"Még mielőtt rajthoz álltunk a Túraautó Világbajnokságban, számos rajongónk érdeklődött, hogy kapható lesz-e ez a sportos négyajtós modell. Az ő kívánságukat teljesítheti az R+: ha eléggé kedvező a fogadtatás, a modell még az év vége előtt megjelenhet a márkakereskedésekben" - mondta a Chevrolet motorsport-főnöke, Eric Nève.
A sportos szedán megjelenése sok szempontból megegyezik a versenyautó kifinomult aerodinamikájával. A mélyre nyúló első lökhárító és az abban kialakított, hangsúlyos légbeömlők jól harmonizálnak a kiszélesített kerékdobokkal. A markáns oldalsó küszöb egybeolvad a megtoldott hátsó kerékívvel.
Az újdonság sportos megjelenését sötétített ablakok, hátsó légterelő és diffúzoros hátsó lökhárító teszi teljessé. A modell hátulján, illetve az első kerékdobok oldalán található R+ jelvényről is felismerhet; a 'plusz' jelzés a Chevrolet emblémára emlékeztet. A sportos hangvétel következetesen folytatódik az utastérben. A fekete bőr üléshuzatot speciális varrat teszi különlegessé.
Az első üléseken, valamint a szőnyegeken és a műszerfal-panelen egyaránt visszaköszön az R+ logó. A dekorcsíkok fényezett alumínium kivitelűek. A különleges, sportos kialakítású kormánykeréktől kezdve a csúszásmentes alumínium pedállapokon át a sebességváltó kar gombjáig minden arról szól, hogy a vezető tökéletesen uralhassa a sportos Lacetti hatalmas erejét.
Maga a sebességváltás is jól mutatja, a fejlesztők mennyi figyelmet szenteltek a részleteknek: a masszívabb perselyeknek köszönhetően jóval pontosabban kapcsolható az egység, a gyorsabb váltások pedig kiválóan illenek a motor erőteljesebb gázreakciójához. Teljesítménynek nincs híján a Lacetti.
A Chevrolet partnere, a svájci specialista Delta-Motor által kifejlesztett mechanikus meghajtású, 0,5 bar üzemi nyomású feltöltő, valamint az ahhoz kapcsolódó köztes levegőhűtő közös erővel több mint 40%-os teljesítmény-növekedést eredményeznek (zárójelben az eredeti adatok): 127 kW/172 lóerő 6.000 percenkénti fordulatszámon (90 kW/123 LE), és 230 Nm (165 Nm) 4.900/perc fordulatszámon gondoskodik a magával ragadó gyorsulásról.

A Lacetti WTCC R+ körülbelül 8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, legnagyobb sebessége meghaladja a 215 km/órát. Az erőforrás a vezérműfedélen, illetve a módosított kipufogórendszer jellegzetes végcsövein látható R+ logókról ismerhető fel. Az erőt önzáró differenciálmű viszi biztonságosan az aszfaltra.
A fékek is gyorsabban harapnak, és tartósabbak. Elöl nagy (325 mm) átmérőjű féktárcsák találhatók a Lacettin; mind a négy féknyerget olyan speciális betétekkel szerelték fel, amelyek különösen ellenállnak a fékerő gyengülésének.
Az elülső fékekben alkalmazott négy könnyű, ezüsttel bevont dugattyút a fékspecialista brit Alcon cég szállítja. A tökéletes tapadásról alacsony profilú, nagy teljesítményű 215/45-17 gumiabroncsok gondoskodnak. Utóbbiakat egyedi küllős, 7x7 collos könnyűfém keréktárcsákra szerelték, amelyek egyben a nyomtávot is megnövelik.
A futóművet ugyancsak alapvetően megváltoztatták. Az autót elöl-hátul 30 mm-rel lejjebb süllyesztették, a felfüggesztés gyári perselyeit tartósabb darabokra cserélték; ez közvetlenebb, spontánabb reagálást és pontosabb kezelhetőséget eredményezett. Ugyanezen okból szereltek be nagyobb teljesítményű rugókat és lengéscsillapítókat.
A vastagabb stabilizátorok mérséklik a karosszéria dőlését és hozzájárulnak a sportos vezetési élményhez. A jobb éjszakai menetalkalmasságról tökéletesített Philips Power2Night lámpatestek gondoskodnak; ezek jóval messzebbre (+30%) világítanak el, és intenzívebb fényt bocsátanak ki, így biztonságosabbá teszik a vezetést.
![]() | ![]() |
Kapcsolódó írások:
Tűzpiros Chevrolet a tanya udvaron
Új model új néven - Az új Chevrolet Spark a 2005. évi Genfi autószalonon
A Chevrolet globális növekedése új fejezethez érkezett
Karcsú és izmos - az új Chevrolet Corvette
Az új Chevrolet Niva bemutatkozik az orosz piacon
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06