Vele nagyobb a pikkelysömör esélye
Ha szép akarsz maradni, felejtsd el a sört?
A rendszeresen sört fogyasztó nőknél nagyobb a pikkelysömör kialakulásának veszélye - derült ki a Harvard Egyetem kutatóinak köszönhetően, akik vizsgálataikról az Archives of Dermatology című szakfolyóiratban számoltak be.
2010.08.21 17:40MTIA pikkelysömör (pszoriázis) krónikus, kiújulásra hajlamos, nem fertőző bőrbetegség, amely a bőrt, körmöket, ízületeket, nagyon ritkán a nyálkahártyákat érinti. Kialakulásában veleszületett hajlam és környezeti, "provokáló" tényezők is szerepet játszanak.
A testi tünetek legfeltűnőbb jellemzője, hogy a pikkelyes bőr egy könnyed mozdulattal eltávolítható, bármely súrlódáskor leválhat, ilyenkor alóla egy apró nyílt seb tűnik fel.
A súlyosabb fázisokban a panaszok átterjedhetnek az ízületekre is. A Harvard Egyetem kutatói 82 ezer 27 és 44 év közötti ápolónő alkoholizálási szokásait követték nyomon 1991 és 2005 között - olvasható a BBC News (http://www.bbc.co.uk) hírei között.
Mint kiderült, az alkoholmentes és az alacsony alkoholtartalmú sör, a bor vagy a töményitalok nem befolyásolták a pikkelysömör kialakulásának kockázatát.
Azoknál a nőknél viszont, akik hetente öt üveg sört fogyasztottak el, a pszoriázis kialakulásának veszélye 1,8-szer magasabb volt, mint azoknál, akik nem szerették a "folyékony kenyeret".
Amikor a tudósok szigorúbb kritériumokat alkalmaztak a pikkelysömör kimutatására, kiderült, hogy a betegség kialakulásának kockázata már 2,3-szeres. A tanulmány rámutat, hogy csak a magasabb alkoholtartalmú sörök növelték a pikkelysömör kockázatát.
Ez viszont arra utal, hogy valamilyen, az alkohollal össze nem függő, a borból vagy a tömény szeszből hiányzó összetevő jelenti a rizikót. A tudósok szerint ez a rizikótényező a sörárpa glutén nevű fehérjéje lehet.
Korábbi kutatások kimutatták, hogy a gluténmentes étrend enyhítheti a pikkelysömör tüneteit azoknál a betegeknél, akik érzékenyek erre a fehérjére. Így hajlamosító tényező lehet a látens gluténérzékenység is, ezért a rizikócsoportba tartozó nőknek tartózkodniuk kellene az erősebb sörök rendszeres fogyasztásától.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


