Közlekedés
Szinte teljesen leállt a vasúti közlekedés Németországban
48 órás sztrájkba kezdtek a vasutasok.
2021.08.11 11:13MTIJáratkimaradásokat okoz a németországi vasúti közlekedésben a mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) sztrájkja, de a budapesti járatok egyelőre menetrend szerint közlekednek - közölte szerdán a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság.
A tájékoztatás szerint a München-Salzburg-Bécs-Budapest és a Drezda-Prága-Budapest vonalon közlekedő járatok menetrendjében egyelőre nincs változás.
A GDL a teherszállításban kedden 19 órakor, a személyszállításban szerdán hajnali két órakor kezdett 48 órás sztrájkot.
A DB első összesítése szerint a távolsági járatok nagyjából háromnegyedét törölni kellett, és a legtöbb tartományban a helyközi vasúti közlekedésben is kimaradásokkal és késésekkel kell számolni. A DB vonatpótló buszokkal igyekszik javítani a helyzeten, de nem tudja garantálni, hogy célba juttatja az érvényes jeggyel rendelkezőket.
A 16 tartomány közül 11-ben tanítási szünet van, a munkabeszüntetés így a nyári utazási szezon csúcsidőszakában nehezíti a közlekedést.
A GDL 3,2 százalékos béremelést és a koronavírus-járvány megpróbáltatásai miatt 600 eurós prémiumot követel, a bérmegállapodást pedig 28 hónapra kötné meg. A DB 3,2 százalékos emelést ajánl, és 40 hónapra kötne megállapodást.
A társaság szerint a GDL sztrájkja szükségtelen és aránytalan. Bírálta a szakszervezet akcióját az utasok érdekképviselete (Fahrgastverband PRO BAHN), amely szerint elfogadhatatlan, hogy a sztrájkot alig néhány órával a kezdete előtt hirdették meg, holott az utasoknak legalább 48 órát biztosítani kell terveik átalakításához.
A szervezet azt is sürgeti, hogy a közlekedés kiszámíthatósága és megbízhatósága érdekében legyen sztrájk idején is kötelezően betartandó menetrend a DB-nél és a többi németországi vasúttársaságnál.
A GDL-ben mozdonyvezetők mellett vonatkísérők is tevékenykednek - összesen nagyjából 40 ezer ember - , de a DB szakszervezeti tag dolgozóinak döntő többsége - csaknem 200 ezer munkavállaló - a vasutas és közlekedési dolgozók érdekképviseletéhez (EVG) tartozik, és a GDL-t az eljelentéktelenedéssel fenyegeti egy 2015-ös törvény.
A jogszabály szerint valamennyi szakszervezet tárgyalhat a munkáltatóval a bérekről, munkakörülményekről, kollektív szerződésről, de mindig az a megállapodás érvényes, amelyet a legtöbb dolgozót képviselő szakszervezet kötött a munkaadóval, és a GDL-nek a DB nagyjából 300 telephelye, üzeme és egyéb szervezeti egysége közül alig húszban van többsége.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:29 Jeffrey Sachs professzor - A Covid-19 szinte biztosan amerikai laborban készült és Kínába küldték tesztelni
- 6:23 Vadászgép fogott el egy gyanús repülőt Trump bedminsteri golfklubja felett
- 22:20 Újabb földrengés volt Csongrád térségében
- 20:14 Dél-Korea készpénzosztással élénkíti a gazdaságot - Indul a több milliárd dolláros fogyasztásösztönző program
- 18:26 Villámáradás Texasban - újabb halálos áldozatokat találtak és több tucat eltűntet keresnek
- 16:25 Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében
- 14:07 Hőség - zivatarokra és magas középhőmérsékletre kell készülni vasárnap
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06