Légiközlekedés
Újabb részletek az indiai repülőgép-szerencsétlenségről
A halottak között van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek is. A sérültek száma több mint 120, közülük sokan válságos állapotban vannak.
2020.08.08 18:17ma.huTizennyolcra emelkedett a pénteki indiai repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozatainak száma, az áldozatok között van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek - közölte Hardíp Szing Puri légi közlekedési miniszter. Korábban 16 halottról lehetett tudni. A sérültek száma több mint 120, közülük sokan válságos állapotban vannak.
A fedélzeten 190 ember - 184 utas és hatfős személyzet - tartózkodott; a balesetet vélhetően a monszun miatti heves eső, a pálya csúszóssága és a rossz látási viszonyok okozták.
A gép túlfutott a leszállópályán, majd összetört a délnyugat-indiai Kerala államban található Kozsíkóde (Kálikut) repülőterén, amely egy domb tetején van.
Az Air India Express légitársaság Dubajból érkező, Boeing 737-es típusú utasszállítója a kicsúszás után tíz métert zuhant, majd kettévált.
A szerencsétlenségben mindkét pilóta életét vesztette. A gépen olyan indiai állampolgárok utaztak, akik a koronavírus-járvány miatt külföldön rekedtek, és most tértek haza. Az elmúlt hónapokban indiai állampolgárok tízezrei tértek haza repülővel, többségében a Perzsa-öböl menti országokból.
A keresőcsapatok szombaton rábukkantak a gép feketedobozára.
A keralai egészségügyi miniszter azt kérte a keresésben részt vevő helyiektől, hogy elővigyázatosságból vonuljanak karanténba. A szerencsétlenség túlélőit tesztelik a koronavírusra. A nyomozás során a repülőgép állapotát, az időjárási körülményeket, a pilóták képzettségét és viselkedését, illetve a kifutópálya biztonságosságát is vizsgálják.
A kozsíkódei reptér 2850 méter hosszú, és egy meredélyekkel körülvett lapos dombtetőn található. A kifutópálya biztonsági zónáját 2018-ban megnövelték, hogy a nagyobb testű gépek is kényelmesen elférjenek. Bár a kifutópálya megfelel az ENSZ szabványainak, a világszervezet polgári repülési ügynöksége 150 méterrel hosszabb pufferzónát javasol annál, mint amekkorával a kozsíkódei reptér rendelkezik - hívta fel a figyelmet Harro Ranter, az Aviation Safety Network online adatbázis igazgatója. Egy indiai hírügynökség szerint az illetékes hatóságok több biztonsági aggály - például repedések és pangó víz - miatt érdeklődtek a repülőtér vezetőségénél 2019-ben.
A dél-ázsiai országban a legsúlyosabb, 349 áldozattal járó légi katasztrófa 1996-ban történt, amikor egy szaúd-arábiai repülőgép a levegőben összeütközött egy kazahsztánival.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 0:55 Latorcai Csaba: a kormány folytatja a családok támogatását
- 23:53 Az EP jóváhagyta a nettó nulla kibocsátású iparról szóló jogszabályt
- 22:52 Kelemen Hunor: az erdélyi magyarság a hagyományos értékekhez hűen tudott fennmaradni
- 21:51 Ismét megjelenhet nyilvános programokon a brit uralkodó
- 20:50 Az EU újabb egy évvel meghosszabbította a mianmari szankciók hatályát
- 19:49 Emelkedtek a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegek
- 18:48 Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06