Peren kívül
Philadelphia: 17 millió dolláros kártérítés a kacsahajó balesetért
Peren kívüli egyezség keretében 17 millió dolláros kártérítésben állapodtak meg a kacsahajó-balesetben elhunyt magyar fiatalok hozzátartozói az alperesekkel szerdán.
2012.05.10 11:02MTIAz ügyben eljáró philadelphiai bíró jóvá is hagyta a megállapodást, amelynek értelmében a két fiatal halott hozzátartozói 15 millió dolláron, 18 túlélő pedig kétmillió dolláron osztozik.
A philadelphiai szövetségi bíróságon hétfőn kezdődött meg a kártérítési per, amelyet a városban 2010. július 7-én bekövetkezett vízi baleset két magyar áldozatának hozzátartozói indítottak a felelősök ellen. Thomas O'Neill körzeti szövetségi bíró kedden felfüggesztette a tárgyalást, hogy az érintett feleket peren kívüli megállapodásra késztesse.
"A családok nagyon hálásak azért, mert a bíróság elismeri, hogy gyermekeik fontosak voltak, és nem azt érdemelték, hogy haszontalanul haljanak meg" - mondta Robert Mongeluzzi, az áldozatok családjait képviselő ügyvéd. Másik ügyvédjük, Peter Ronai úgy fogalmazott, hogy a családok "nem boldogok, de megkönnyebbültek és várják a hazatérést".
"A családok kezdettől fogva azt mondták, hogy kötelességük megadni a tiszteletet gyermekeiknek és megtenni minden tőlük telhetőt azért, hogy más gyermekek életét ne veszélyeztessék turistahajókat, uszályokat vagy vontatóhajókat nem biztonságosan üzemeltető cégek" - tette hozzá Ronai.
A philadelphiai Delaware folyón történt tragikus balesetben a kacsahajónak is nevezett, 10 méter hosszú városnéző vízibuszba beleszaladt egy 76 méteres tolóhajó. A két fővel üzemelő kacsahajón 35 utas tartózkodott, köztük egy cserelátogatáson tartózkodó magyar diákcsoport. A műszaki hiba miatt a vízen veszteglő kacsahajó a parttól 45 méterre süllyedt el a sebes mozgású folyóba.
A két fiatal magyar áldozat családja egyaránt beperelte a tolóhajó és a kacsahajó üzemeltetőjét, a K-Sea Transportation és a Ride the Ducks nevű vállalatot, de az alperesek között szerepelt a philadelphiai önkormányzat és mások is. A felperesek ügyvédjei szerint a tragédiát nem pusztán a két hajó kormányosának véletlenszerű hibái okozták, hanem a nem megfelelő kiképzés, biztonsági előírások és felszerelés, amelyek miatt a tulajdonosokat terheli a felelősség.
A szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság vizsgálatának tavaly júniusban nyilvánosságra hozott megállapításai szerint a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa volt felelős, aki nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így nem is láthatta az útjába kerülő, mozgásképtelenné vált és segítséget kérő sétahajót. A kormányos, Matt Devlin tavaly augusztusban halált okozó kötelességszegésben - ami hajózási jogban a gondatlanságból elkövetett emberöléssel egyenértékű - bűnösnek ismerte el magát, amiért novemberben egyévi szabadságvesztést kapott.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:11 Egy idős férfi autóval ment le Róma híres nevezetességén, a Spanyol lépcsőn - videó
- 10:04 Ékszerteknős-invázió - Tatabányán és Veresegyházon már megkezdték az eltávolításukat
- 8:50 Ismét magyar katonaorvos került vezető pozícióba a NATO-ban
- 6:21 Kipattantak a kocsiból gyújtogatni, de végül látványos kémiai kísérletet hajtottak végre - videó
- 22:16 A NASA újból elhalasztotta a magyar asztronautát is szállító Axiom 4 misszó indítását
- 20:14 Parajd - Újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba
- 18:12 Karácsony Gergely: a főváros megrendezi a szabadságünnepet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06