123456 a leggyakrabban használt jelszó
Kiszámítható jelszavak
A netezők jelentős része a figyelmeztetések ellenére továbbra is olyan könnyen kitalálható jelszót használ, mint az "123456" - derül ki egy biztonsági rés miatt nyilvánosságra került 32,6 millió jelszó elemzéséből.
2010.06.04 18:02MTIA Rockyou.com elleni tavaly decemberi támadás nyomán előkerült jelszavakat az Impreva adatbiztonsági cég elemezte, és arra a megdöbbentő eredményre jutott, hogy a jelszónépszerűségi lista második helyén a hasonlóan egyszerű "12345" áll.
A rafináltabb felhasználók a numerikus billentyűzet majdnem minden elemét felhasználva az 123456789-es sorozattal védték személyes adataikat. A jelszó angol megfelelője, a Password a negyedik, az iloveyou az ötödik volt a leggyakrabban használt titkos azonosítók között.
A biztonsági cég statisztikája szerint a jelszavak 30 százaléka hat vagy annál kevesebb karakterből épült fel, 60 százalékuk pedig nem tartalmazott semmiféle különleges karaktert.
A vizsgálat során az is kiderült, hogy az 5000 leggyakoribb jelszó szinte kivétel nélkül megtalálható a hackerek, illetve a jelszótörő programok szótárában. A könnyű jelszavakon túl további probléma, hogy a felhasználók a különböző belépésekhez azonos jelszavakat adnak meg. Ezért, ha egy adatlopás során illetéktelen kezekbe kerülnek a titkos azonosítók, akkor a támadók nagy valószínűséggel több online szolgáltatás eléréséhez is be tudják vetni a megszerzett belépési adatokat.
A hanyag jelszókezelésből eredő biztonsági kockázatok mellett az elfelejtett jelszavak is komoly kiadásokat jelentenek, ugyanis - szakemberek szerint - vállalati környezetben átlagosan 25-50 dollárba (6-12 ezer forintba) kerül az ügyfélszolgálaton keresztüli jelszó visszaállítás.
A Novell felmérése szerint a vállalati informatika egyik legnagyobb kihívása a szervezeten belül használt alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz tárolt több ezer egyedi felhasználónév és jelszó kezelése.
A biztonságtechnikai szakemberek körében végzett nemzetközi tanulmányból kiderült, hogy a vizsgált vállalatok többsége azt állította: vállalatuk informatikai ügyfélszolgálata ideje legalább 30 százalékát a jelszavakkal kapcsolatos problémák megoldásával tölti.
A Novell többek között azt javasolja, hogy vállalati környezetben az alkalmazásonkénti különböző jelszavak helyett a felhasználók egy-egy olyan nehezen feltörhető jelszót kapjanak, amely a munkakörökhöz igazítva enged belépést a kapcsolódó rendszerekbe.
A felhasználó személyazonosságának ellenőrzésére pedig olyan kiegészítés is használható, mint a banki tranzakcióknál már elterjedt SMS-es hitelesítés, azaz bejelentkezéskor szöveges üzenetben érkezik az egyszer használatos belépéséi kód.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06