Élelmiszeripar

Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja

A felhasználók az applikáción keresztül lakhelyükhöz közel eső üzlet- és vendéglátó-egységekből, valamint pékségekből és szállodákból vásárolhatnak ételcsomagokat az eredeti árhoz képest 40-70 százalékos kedvezménnyel.

2023.09.18 15:39MTI

A Munch ételmentő applikációjával már több mint egymillió kidobásra ítélt élelmiszercsomagot mentettek meg Magyarországon, ezzel a felhasználók mintegy egymilliárd forint megtakarítást értek el - tájékoztatta az applikációt üzemeltető magyar startup cég, a Munch Europe Szolgáltató Kft. a ma.hu-t.

A közleményben felidézték, hogy Európában évente 60 millió tonna, Magyarországon egy emberre vetítve 66 kilogramm élelmiszer-hulladék keletkezik. Ennek nagy részét a lejárt, helytelen tárolás miatt megromlott élelmiszer teszi ki.

A vállalkozást négy egyetemista alapította 2020 nyarán azzal a céllal, hogy fellépjenek az ételpazarlás ellen és növeljék a cégek és fogyasztók fenntarthatóság iránti elkötelezettséget.

A felhasználók az applikáción keresztül lakhelyükhöz közel eső üzlet- és vendéglátó-egységekből, valamint pékségekből és szállodákból vásárolhatnak ételcsomagokat az eredeti árhoz képest 40-70 százalékos kedvezménnyel.

Az MTI érdeklődésére a cég közölte, hogy legnagyobb partnerei között szerepel a Spar, az Interspar, a Penny, valamint a Coop egyes egységei, de megállapodásuk van a Lipóti pékséggel, a Café Frei és a Starbucks kávézóláncokkal is.

Magyarországon a cég Budapest mellett 190 településen van jelen, és országosan 2000 partnerrel áll kapcsolatban. Terveik között szerepel, hogy minél több nagy élelmiszerláncot sikerüljön megnyerniük.

A szolgáltatás Magyarország mellett március óta Szlovákiában is elérhető. Csehországban a Munch vezető élelmiszerpazarlás ellen küzdő céggé vált, miután a helyi piacon működő szektortárs Nesnezeno 2022 végén beolvadt a magyar társaságba.

A két külföldi piacon a magyar startup cég mintegy félezer partnerrel rendelkezik, az applikációjukat pedig félmillióan töltötték le.

A társaság további külföldi terjeszkedést tervez, a célországok között van Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Görögország és Bulgária.

Az MTI kérdésére közölték: a terjeszkedés finanszírozására jelenleg egy újabb befektetési körön dolgoznak. Legutóbb 2022 szeptemberében vontak be magvető tőkét a cégbe; a régióban nagy növekedési lehetőséggel kecsegető, technológiai startupokba fektető Fielder Capital volt az egyik befektető.

A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint a Munch árbevétele tavaly 56 millió forintra nőtt a 2021-es 23,7 millió forint után, az adózás utáni vesztesége 28,9 millió forintról 126 millió forintra emelkedett.

A cég közlése szerint az idei évre további árbevétel-növekedéssel számolnak, miután a jelenlegi gazdasági környezetben az emberek még jobban odafigyelnek a termékek árára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.