Pozitív változást hozhatna egy új szereplő
Infrapont: a magyar mobilpiac európai összehasonlításban jól teljesít
A magyarországi mobilszolgáltatások árai nem magasak európai összehasonlításban, és a három-, illetve négyszereplős piacokon nincs szignifikáns különbség a különböző mutatók, például penetráció vagy árak tekintetében.
2013.05.06 15:32MTIAz Infrapont Kft. tanulmánya nem igazolta, hogy egy új piaci szereplő belépése feltétlenül pozitív változást, például hosszú távú árcsökkenést hozna - fejtette ki Pápai Zoltán, a közgazdasági tanácsadó cég ügyvezetője a múlt hónapban készült tanulmány eredményeit ismertetve hétfőn Budapesten.
Hozzátette: a kutatás azt mutatja, hogy kétszereplős piac esetén jobban érzékelhető az új belépővel az árcsökkentő hatás, míg háromszereplősnél legfeljebb az első évben hoz kedvező hatást egy negyedik megjelenése, utána a csökkenés mértéke visszaáll az átlagos trendre. Azt is megjegyezte, hogy nemzetközi vállalatok belépése esetén a hosszú távú árcsökkentő hatás erősebb.
Az előadáson ismertetett adatok szerint 2010-ben a magyarországi átlagos mobil percdíj a hetedik legalacsonyabb volt az Európai Unióban, és 35 százalékkal alacsonyabb volt az EU átlagánál. Az Infrapont Kft. legfrissebb kutatása szerint a magyarországi legkisebb, 2 gigabájtos mobilinternet adatcsomag ára pedig a negyedik legalacsonyabb az idén márciusban, és ez több mint 40 százalékkal alacsonyabb az uniós átlagnál.
Ugyanakkor az OECD összehasonlítása szerint a magyarországi mobilszolgáltatások árai a legmagasabbak az EU-ban, Pápai Zoltán szerint ennek oka a módszertani eltérésben keresendő. Kifejtette, hogy az OECD vásárlóerő-paritásos számítása nem tényleges, hanem relatív árakat mutat, és a kevésbé fejlett országok árait mindig rosszabbnak mutatja.
Másrészt az OECD által 2010 óta használt mobil fogyasztói kosár nem igazodik az átlagos felhasználói szokásokhoz - a havi átlagos SMS-ek számát, a hívások darabszámát és időtartamát tekintve -, így véleménye szerint alkalmatlan az összehasonlításra nemcsak Magyarország, hanem a legtöbb uniós tagállam esetében is.
Az 1998 óta működő Infrapont Kft. közgazdasági tanácsadással és kutatással foglalkozik. Honlapja szerint közreműködött a hírközlési piaci liberalizáció jogalkotásában, és munkájával hozzájárult a harmadik magyarországi mobilszolgáltató piacra lépéséhez.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:42 Új vezetőkkel készül nemzetközi terjeszkedésre a Biggeorge Property
- 22:41 Csökkent az első három negyedévben a német autógyártás
- 20:26 Európai uniós támogatással fejlesztettek új elektromos midibuszt Baján
- 18:25 AM: elfogadták a hazai gabona és olajosnövény termesztés kedvező ÜHG-kibocsátási értékeit
- 16:22 EM: egy hónap múlva élesedik a vidéki elektromos töltőhálózat bővítését szolgáló pályázat
- 14:21 Horvátországban 12,1 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első kilenc hónapban
- 12:17 Vádat emeltek három, cégeknek külföldi bankhitelt ígérő csalóval szemben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06