Emelkedik a D-vitamin-szint, ha fogyunk!
A túlsúlyosakban alacsony egy nagyon fontos dolog
A túlsúlyos nőkben a testsúly 15 százalékának elvesztése megnöveli a vérben a zsíroldékony D-vitamin szintjét.
2011.06.06 19:00medipress.huA D-vitamin szintje elhízottakban általában az optimálisnál alacsonyabb, ami növeli a daganatképződés, a szívbetegségek, és a cukorbetegségek kockázatát.
A D-vitamin fontos szerepet tölt be a szervezet szabályozásában. Serkenti a kalcium felvételét, és csontokba való beépülését, ezáltal járulva hozzá a csontok növekedéséhez.
Emiatt a D-vitamin nagymértékben hozzájárul az időskori csontritkulás kivédéséhez, de szepet játszik a sejtszaporodásban, az idegrendszerben és az immunrendszerben.
Sok olyan gén kifejeződését szabályozza, melyek a sejtek elköteleződésében, illetve a programozott sejthalál folyamatában töltenek be lényeges szerepet.

Dr. Caitlin Mason és munkatársai egy egyéves tanulmány során a túlsúlyos nők fogyásának D-vitaminra gyakorolt hatását vizsgálták. Az American Journal of Clinical Nutrition számában napvilágot látott tanulmány 439 elhízott hölgyre terjedt ki.
Az 50 és 75 év közötti, Seattle környékén élő hölgyek legtöbbje a vizsgálat alatt diéta és testmozgás segítségével testtömegének mintegy 5-10 százalékától szabadult meg (4,5-9 kilogramm).
Esetükben a D-vitaminszint számottevően nem változott, azonban azoknál, akiknél a fogyás a 15 százalékot is meghaladta, a D-vitamin vérben mért mennyisége közel háromszorosra emelkedett.
Ez azért is érdekes, mert a vizsgálat kezdetekor a hölgyek 70 százalékánál a kívánatosnál alacsonyabb szintet mértek. A D-vitamin szintje az alkalmazott fogyasztó étrendtől függetlennek bizonyult.
A D-vitamin számos szokványos ételben, például halakban előfordul, azonban a bőr képes a napfény hatására előállítani.
Az ajánlások szerint kívánatos lenne, hogy a bőrt napi 10 percre napfény érje. Mások a szükséges D-vitamint étrend-kiegészítő formájában veszik magukhoz.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


