A koffeinlöketnél sokkal többet érnek...
Nem veszik komolyan, pedig tumorgátló is a gyógytea!
Azok, akik odavannak a hagyományos kávéból és teából eredő koffeinlöketért, általában nem veszik komolyan a gyógyteafogyasztás előnyeit - A gyógyteák széles körű egészségügyi előnyei többek puszta kitalációnál.
2011.03.08 09:10medipress.huAz Agricultural Research folyóirat legutóbbi számából kiderül: a gyógytea széles körű egészségügyi előnyökkel bírnak, s mindez nem kitaláció. Az amerikai mezőgazdasági minisztérium megbízásából készült tanulmányban bostoni kutatók a három legnépszerűbb amerikai gyógytea fogyasztásának előnyös egészségügyi hatásait vizsgálták.
Diane McKay és Jeffrey Blumberg először a kamillát vették górcső alá. A kamilla állítólag nyugtató hatású, a két kutató azonban meglepetten tapasztalta, hogy egyetlen klinikai kísérlet sem bizonyította eddig ezt a hatást.
A korábbi vizsgálatok összegzése során azonban kimutatták, hogy a nyugtató hatáson felül a kamilla antimikrobiális hatással valamint jelentős vérlemezke-felhalmozódás gátló hatással rendelkezik.

A kutatók a borsmenta tea bioaktivitásáról is beszámoltak. A kísérletek során az derült ki, hogy a borsmenta jelentős antimikrobiális és antivirális tulajdonságokkal rendelkezik, erős antioxidáns és tumorgátló hatást fejt ki, és bizonyos mértékű allergia elleni tulajdonságokkal is rendelkezik.
Humán klinikai kísérletek alapján a kutatócsoport arról is beszámolt, hogy a csipkebogyótea fogyasztása vérnyomáscsökkentő hatást gyakorolt pre-hipertenziós (a magas vérnyomás alsó határán lévő) illetve enyhe magas vérnyomásban szenvedő emberekben.
McKay és Blumberg úgy vélik, a gyógyteákkal kapcsolatos rendelkezésre álló kutatási anyagok elég meggyőzőek ahhoz, hogy további klinikai kísérleteket végezzenek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


