A nők egészségesebbek lesznek tőle
Még egy okkal több, hogy szoptassunk
Azoknak a nőknek, akik gyermekkorukban rákos betegek voltak, célszerű szoptatniuk, mert ezzel ellensúlyozzák a korábbi kezeléseik mellékhatásait.
2011.01.28 09:08medipress.huA szoptatás jótékony hatásaira felhívni a figyelmet éppoly fontos, mint a rákos megbetegedéseket követő táplálkozási- és az egészséges életmódra vonatkozó tanácsok, állítják Susan Ogg és kollégái, a Memphisben működő St. Jude Children's Research Hospital kutatói.

A rákos megbetegedések kezelése egyre fejlettebb, így minden 640, 20 és 39 év közötti fiatal felnőtt közül egy túlélője a betegségnek. A gyermekkori és serdülőkori betegség gyógyulási aránya ma már közel 80 százalékos.
Éppen ezért egyre több olyan kérdéssel szembesülünk, melyek a rákos betegségek illetve kezelésük hosszú távú hatásaival kapcsolatosak.
Hosszú távú hatások közé soroljuk a lassú fejlődést, a növekedésbeli elmaradást, a szervek nem megfelelő működését, a termékenységi gondokat éppúgy, mint a betegség kiújulásának magas kockázatát.
Köztudott, hogy a szoptatás mind a gyermekekre, mind az édesanyára nézve számos előnyös hatással bír.

A szoptatás egészségvédő hatását vizsgálták
Ogg és csapata felmérték, hogy a kezeléseket követően a nők tudtak-e szoptatni, megvizsgálták a rákkezelés hosszú távú egészségre gyakorolt hatásai, és azt, hogy a szoptatás hogyan csökkenti a rákos megbetegedések okozta toxicitást a betegség túlélői között.
A szoptatás pozitívan befolyásolta a csontsűrűséget, csökkentette a metabolikus szindróma valószínűségét, a szív-érrendszeri betegségek gyakoriságát és a másodlagos tumorok kifejlődését, melyek gyakorisága megnő a betegekben.
„Amellett, hogy azt javasoljuk, egyenek rengeteg zöldséget és gyümölcsöt, ne dohányozzanak, használjanak megfelelő fényvédőket, hogy megóvják magukat a napsugarak károsító hatásaitól, figyeljenek a biztonságos szexuális életre és, eddzék magukat rendszeresen, a nőknek akik gyermekkorukban túlélték a rákot, azt javasoljuk, hogy ha lehet és képesek rá, szoptassanak, hogy a gyerekkori kezelések hosszú távú károsító hatásait kiküszöbölhessék” - vonták le a következtetést a kutatók a Journal of Cancer Survivorship folyóiratban megjelent közleményben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


