A tea hatására jobban emésztünk
Tévhit: Az alkohol nem segíti a nehéz ételek emésztését
Az alkohol nem segít a túlságosan nehéz ételek emésztésében, de legalább nem is káros a gyomornak.
2010.12.16 12:10MTIA zürichi egyetem kutatóinak vizsgálata során húsz résztvevő két napon át fogyasztott meglehetősen tartalmas sajt fondüt.
A résztvevők egyik fele bot, másik fele fekete teát fogyasztott hozzá. Később pálinkával, illetve vízzel kínálták őket. Az eredmények szerint az alkoholt fogyasztók sokkal lassabban emésztették meg fondüjüket, mint a teaivók.
Pozitívumként viszont a kutatók elkönyvelhették, hogy a bort és pálinkát ivóknál nem jelentkeztek olyan kellemetlen tünetek, mint a puffadás és a gyomorégés.

Az egészséges emberek italfogyasztása
A vizsgálat eredménye szerint tehát az egészséges emberek az általuk választott bármilyen italt nyugodtan fogyaszthatják étkezéskor anélkül, hogy emésztési problémák miatt kelljen aggódniuk.
A vizsgált csoport 23 és 58 év közöttiekből, tizennégy férfiból és hat nőből állt.
A tudósok csak olyan egészséges embereket választottak, akik nem fogyasztanak túl sok alkoholt.
A kutatás eredményeit összefoglaló tanulmány a British Medical Journal című szaklapban jelent meg szerdán.
Kapcsolódó írások:
- 7 tanács gyomorégéssel küzdőknek
- Újfajta gyógyszer a gyomorégés kezelésére
- Gyomorerősítő, görcsoldó fűszer: a borsikafű
- A gyomorgyűrű csökkenti a terhességi cukorbetegség és a császármetszés kockázatát
- 4 főzet, melyek csodát tesznek!
- Újfajta gyomorcsökkentő műtéttel könnyíthetük súlyfeleslegünkön
- A stressz 5 meglepő tünete
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


