Gyilkol a glióma
A kávé és a tea csökkentheti egyes agytumorok kockázatát
A kávé és a tea fogyasztása csökkentheti egy rosszindulatú agydaganat előfordulásának valószínűségét, állítják amerikai kutatók.
2010.10.01 12:34MTI
A megállapításra egy több mint 500 ezer európai bevonásával készült tanulmány adatait elemezve jutottak a Brown Egyetem (Providence, Rhode Island) kutatói Dominique Michaud vezetésével. A glióma elnevezésű, rosszindulatú agytumor viszonylag ritka, Európában például 100 ezer emberre évente 6-8 eset jut.
Annak valószínűsége, hogy valakinél kialakul élete folyamán ez a betegség, kevesebb mint egy százalék.
Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányban tíz európai országból, 521 488 személytől származtak az adatok.
A felmérésbe bevont emberek részletes kérdőívet töltöttek ki egészségi állapotukról, étrendjükről, életvitelükről.
A vizsgálatban átlagosan 8,5 évig követték nyomon a résztvevőket. A kutatók úgy találták, hogy a több kávét és teát fogyasztó emberek körében kisebb kockázattal alakult ki glióma az eltelt idő alatt, mint azok között, akik keveset vagy egyáltalán nem ittak ezen italokból.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


