Napi 100 gramm tofu = kisebb esély a szívrohamra
A szója csökkenti a mellrák veszélyét
Azoknak a nőknek, akik rendszeresen fogyasztanak szójaalapú táplálékot, kisebb az esélyük arra, hogy mellrák támadja meg őket - erre a következtetésre jutott egy japán tanulmány.
2008.03.10 07:54MTIA tokiói nemzeti rákközpont tanulmánya szerint azok a nők vannak kevésbé kitéve a mellrák veszélyének, akiknek szervezetében magas a szójában lévő genisztein aránya. E megállapításhoz mintegy 25 ezer, 40 és 69 év közötti nőt vizsgáltak meg egy átlagosan 10,5 éves időszakban, különös tekintettel különböző formájú szójafogyasztásukra. Ez lehetett a tofuként ismert szójasajt, leves, a "natto" névre hallgató erjesztett szójabab.
A kutatók kapcsolatot kerestek a szervezetben lévő genisztein-koncentráció és a mellrák között, összehasonlítva 144 mellrákban szenvedő és 288 egészséges nő vérmintáját. Ebből kiderült, hogy azoknak, akiknek a szervezetében magas volt a genisztein aránya, háromszor kisebb volt a mellrák-veszélyeztetésük, mint azoknak, akiknek alacsonyabb volt ez az arány.
A legmagasabb genisztein-arányt azoknál a nőknél állapították meg, aki átlagosan naponta 100 gramm tofut vagy 50 gramm nattót fogyasztottak. A tanulmány ugyanakkor figyelmeztetett: a genisztein túlzott, különösen étrend-kiegészítőként való fogyasztása fordított hatással járhat.
Egy másik, szintén nemrégiben Japánban közzétett tanulmány szintén a szója jótékony egészségügyi hatását állapította meg: kimutatták ugyanis, hogy azok a nők, akik rendszeresen fogyasztanak szója-alapú ételeket, háromszor-négyszer kisebb arányban vannak csak kitéve a szívroham veszélyének, mint szóját nem fogyasztó társaik.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


