Finom és egészséges
A grépfrút segíthet a cukorbetegeknek
Egy friss tanulmány szerint a grépfrút fogyasztása segíthet a cukorbetegeknek. A gyümölcsben lévő antioxidáns ugyanazokkal az előnyökkel jár, mint két különböző gyógyszer.
2010.08.30 13:22medipress.huA grépfrút keserű ízét adó naringenin nevű antioxidáns ugyanazt a pozitív hatást képes kifejteni, mint a jelenleg a 2-es típusú diabétesz kezelésére használt két különböző gyógyszer. Cukorbetegség akkor alakul ki, amikor a szervezet nem képes a vércukorszint szabályozásához elegendő mennyiségű inzulin hormont előállítani.
A naringenin a szervezet inzulinérzékenységét fokozza, ráadásul segít a betegeknek az egészséges testsúly megőrzésében is, ami lényeges része a cukorbetegség kezelésének. Étkezések után a vércukrokkal telítődik, melynek hatására a máj zsírsavakat, azaz lipideket állít elő hosszú távú raktározásra. A hízás különféle betegségek veszélyének teszi ki a cukorbetegeket, és csökkenti az inzulin hatékonyságát.
A kutatók rájöttek, hogy a naringenin hatására a máj raktározás helyett elégeti a zsírokat. Az antioxidáns hatása a Fenofibrate és a Rosiglitazone lipidcsökkentő gyógyszerekéhez hasonlít, melyeket a 2-es típusú diabétesz kezelésében használnak. A kutatásban részt vevő Dr. Martin Yarmush Remarka szerint a máj ilyenkor úgy viselkedik, mint koplaláskor, vagyis a szénhidrátok helyett a zsírsavakat bontja le.
A tanulmány szerzője, Yaakov Nahmias, a jeruzsálemi Héber Egyetem kutatója úgy véli, a naringenin figyelemreméltó kezelés lehet a cukorbetegség ellen. A PLoS One szaklapban a következőket írta: "A gyógyszeripar már régóta keresi a naringeninhez hasonló vegyületeket, de kifejlesztésüket a biztonsági megfontolások hátráltatják."
Dr. Iain Frame, a Diabetes UK szervezet munkatársa ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy bár az eredmény valóban jelentős előrelépésnek számít a területen, nem szabad azt hinnünk, hogy a nagy mennyiségű grépfrút fogyasztása önmagában csodaszerként fog működni.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


